Tens of thousands of longshoremen at 14 ports along the East Coast and Gulf of Mexico are poised to walk off the job early Tuesday morning if their union and employers cannot reach a new labor agreement by midnight, threatening to disrupt both the economy and the 2024 election.
Negotiations between the International Longshoremen’s Association (ILA) and the U.S. Maritime Alliance (USMX) soured earlier this summer, and the two sides remain far apart on key issues with the contract set to expire Oct. 1.
The ILA says it represents about 85,000 longshoremen, and the USMX says the current contract covers around 25,000 port workers. This would be the union’s first strike at all East Coast and Gulf Coast ports since 1977….
The union is demanding a ban on the automation of cranes, gates and container trucks as well as higher wages
Работа связанная с морем.
Правила форума
Пожалуйста, ознакомьтесь с правилами данного форума
Пожалуйста, ознакомьтесь с правилами данного форума
- simon
- Графоман
- Сообщения: 14391
- Зарегистрирован: 29 июл 2006, 09:31
Re: Работа связанная с морем.
Гегемоны-лудиты и в Америки рэкетом занимаются и борются с техническим прогрессом
- anotherv
- Маньяк
- Сообщения: 1948
- Зарегистрирован: 07 янв 2006, 20:02
-
- Маньяк
- Сообщения: 2177
- Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
- Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)
Re: Работа связанная с морем.
The East and Gulf coast ports strike could be a no-win situation for the Biden administration
President Joe Biden has said he will not intervene to force striking ILA union workers back on the job at East and Gulf coast ports, a political calculation that balances the power of unions ahead of a tight election with concerns about the economy, the No. 1 issue for many voters.
Biden and top administration officials including Transportation Secretary Pete Buttigieg and acting Secretary of Labor Julie Su have focused more attention on the ocean carriers and “price gouging” since the strike began.
If the union prevails in its battle for a large wage increase, there is the risk of a resumption of wage inflation that could upset the Fed’s so-far successful efforts to tame inflation, though recent Fed concern has focused more on a potential labor slowdown than boom conditions.
https://www.cnbc.com/2024/10/02/why-por ... ation.html
Ну а бабло-майкеры судохдные компании просто добавили еще и port congestion surcharge. И ксати все эти surcharges, a также любое поднятие ставки на перевозки контеинеров идёт через FMC https://www.fmc.gov/. Судоходная линия подает general rate increase (GRI) в FMC.
Если кому интересно почитаите как оно было в ковид https://www2.fmc.gov/readingroom/docs/2 ... o_exh.pdf/
Так что тут тоже бумажками обменяются лойеры и все. Ну на цена на перевозку вырастет, ибо прецедент есть.
President Joe Biden has said he will not intervene to force striking ILA union workers back on the job at East and Gulf coast ports, a political calculation that balances the power of unions ahead of a tight election with concerns about the economy, the No. 1 issue for many voters.
Biden and top administration officials including Transportation Secretary Pete Buttigieg and acting Secretary of Labor Julie Su have focused more attention on the ocean carriers and “price gouging” since the strike began.
If the union prevails in its battle for a large wage increase, there is the risk of a resumption of wage inflation that could upset the Fed’s so-far successful efforts to tame inflation, though recent Fed concern has focused more on a potential labor slowdown than boom conditions.
https://www.cnbc.com/2024/10/02/why-por ... ation.html
Ну а бабло-майкеры судохдные компании просто добавили еще и port congestion surcharge. И ксати все эти surcharges, a также любое поднятие ставки на перевозки контеинеров идёт через FMC https://www.fmc.gov/. Судоходная линия подает general rate increase (GRI) в FMC.
Если кому интересно почитаите как оно было в ковид https://www2.fmc.gov/readingroom/docs/2 ... o_exh.pdf/
Так что тут тоже бумажками обменяются лойеры и все. Ну на цена на перевозку вырастет, ибо прецедент есть.
-
- Маньяк
- Сообщения: 2177
- Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
- Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)
Re: Работа связанная с морем.
Завтра будут новости ибо пятница. Похоже погонят ILA опять на работу с продлением контракта до января. Примерно как и железнодоржников в Kанаде. Торгуитесь сколько хотите , но работайте. Ущерб экомоники США по 4.5 лярда в день от забастовки. А на кануне выборов GDP важно всем.
Port strike could cost US economy up to $4.5 billion a day, drag GDP growth: Analysts
https://finance.yahoo.com/news/port-str ... 53787.html
-
- Маньяк
- Сообщения: 2177
- Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
- Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)
Re: Работа связанная с морем.
Усе, отбастовались ( пока не получили что хотели), завтра на работу, пароходы ждут.
Local ILA says port strike is over
https://www.counton2.com/news/local-new ... e-is-over/
https://www.reuters.com/world/us/ship-q ... 024-10-03/
Local ILA says port strike is over
https://www.counton2.com/news/local-new ... e-is-over/
https://www.reuters.com/world/us/ship-q ... 024-10-03/