Страница 2 из 4

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 09 июл 2016, 20:18
vm222
paw писал(а):
turtle писал(а):Звоню $35
Теперь думаю платить или не платить
Я заплатила. Ни хрена не разлочилось. Плюнули на это дело.
Решил последовать совету Simon. Сходил в офис Мobile City и педложил йм разлочить мой телефон. Заплатил 38$. Они мне пообещали прислать текст с кодом и показали как это делать. Текст пришел на следующий день, но что бы я ни делал ничего не получилось. Тогда я пришел к ним снова. И у них тоже ничего не вышло. Тогда настырный китаец предложил мне оставить ым телефон на паро дней, а мне предложил заменный. Вполне, кстати приличный Айфон. Через пару дней китаец перезвонил и сказал, что все получилось.
Вторую неделю пользуюсь Мобиле Сити. Интернет быстрый и действительно безлимитный. Входящие и исходящие - без ограничений по времени. Всё включено в 35$. За 45$ получете роуминг за границу ко всему прочему. Так как Мобиле Сити теперь часть Роджерс/Фидо, то покрытие отличное. И если у вас есть положительный опыт общения с Фидо/Рогерс, то Mobile City вас тоже не разачарует.
Я, пока что, доволен совершенно и лучшего плана за эти деньги точно нет.


П.С. Simon - спасибо за толковый совет! :wink: :)

Ненавижу писать на транслите :twisted:

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 09 июл 2016, 20:28
Waterbyte
vm222 писал(а):Я, пока что, доволен совершенно и лучшего плана за эти деньги точно нет.
ну и надолго ли тот план, коли с августа они перестанут на него подключать и начнуть выпихивать старых клиентов на новые планы? сетка у роджерса действительно достойная, но планы - ацтой. впрочем, когда та же фигня случиццо с виндом (брешут, что его белл/телус сожрал), выбора опять не будет.

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 09 июл 2016, 20:55
vm222
Waterbyte писал(а):
vm222 писал(а):Я, пока что, доволен совершенно и лучшего плана за эти деньги точно нет.
ну и надолго ли тот план, коли с августа они перестанут на него подключать и начнуть выпихивать старых клиентов на новые планы? сетка у роджерса действительно достойная, но планы - ацтой. впрочем, когда та же фигня случиццо с виндом (брешут, что его белл/телус сожрал), выбора опять не будет.
This is how Rogers will deal with Mobilicity’s leftover customers

http://mobilesyrup.com/2015/08/21/this- ... customers/
After spending $465 million for its brand, network and users, Mobilicity customers will soon be transitioned over to the Rogers network. But between now and then, there are some important questions that need answering.

Right now, Mobilicity customers know a couple of things: that the lights are staying on, so to speak, and that Rogers will at some point transition them over to its stronger network.

Earlier this week, Mobilicity began offering its annual back to school plan, a $40 per month plan that has pretty much everything you’d want: unlimited North American calling, global messaging, 30 minutes of voice roaming, unlimited data, and all the requisite add-ons like call display and voicemail. Knowing that Rogers would soon be transitioning Mobilicity’s customer base, the obvious question was asked: will Rogers honour this plan? And if so, would there be limits to the amount of data used on Rogers’ network?

In an emailed statement to us, Rogers said, “Currently, Mobilicity customers are running on the existing Mobilicity towers/network. As we roll out the red carpet to welcome them to Rogers, we will switch Mobilicity sites over to the Rogers network, further improving our network and giving customers even greater access to fast, reliable service. All Mobilicity plans are being honoured.”

We’ve followed up with Rogers and have some follow-up. While Rogers will honour any and all plans coming from Mobilicity, they are still subject to Mobilicity’s fair use policies, meaning that the carrier holds the right to cut off its customers for “excess usage.” The aforementioned plan includes unlimited “Basic” data, which amounts to 6GB of bandwidth before Mobilicity throttles users to sub-3G speeds. It’s possible to purchase a Premium Data add-on for $20 additional dollars per month, which boosts that bandwidth allotment to 20GB.
Rogers also confirmed that it will be m ... r a price.

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 09 июл 2016, 20:57
mamida
о, тоже актуально, но мне на работе мужик сказал, что какой-то дуал симкой пользуется, купив на клисте уже разлоченный фон для двойных симок. Еще не разобралась зачем, говорит, что дешевле получается. А то у мебня Файдо план закончился (более 9 лет с ними) и я забодалась сотню в месяц за 500 мб платить, грабеж. Вот, думаю куды бечь теперь. Телефон у меня дореволюционный (аф-4), так что по-любому нужен новый.

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 09 июл 2016, 20:59
vm222
vm222 писал(а):
Waterbyte писал(а):
vm222 писал(а):Я, пока что, доволен совершенно и лучшего плана за эти деньги точно нет.
ну и надолго ли тот план, коли с августа они перестанут на него подключать и начнуть выпихивать старых клиентов на новые планы? сетка у роджерса действительно достойная, но планы - ацтой. впрочем, когда та же фигня случиццо с виндом (брешут, что его белл/телус сожрал), выбора опять не будет.
This is how Rogers will deal with Mobilicity’s leftover customers

http://mobilesyrup.com/2015/08/21/this- ... customers/
After spending $465 million for its brand, network and users, Mobilicity customers will soon be transitioned over to the Rogers network. But between now and then, there are some important questions that need answering.

Right now, Mobilicity customers know a couple of things: that the lights are staying on, so to speak, and that Rogers will at some point transition them over to its stronger network.

Earlier this week, Mobilicity began offering its annual back to school plan, a $40 per month plan that has pretty much everything you’d want: unlimited North American calling, global messaging, 30 minutes of voice roaming, unlimited data, and all the requisite add-ons like call display and voicemail. Knowing that Rogers would soon be transitioning Mobilicity’s customer base, the obvious question was asked: will Rogers honour this plan? And if so, would there be limits to the amount of data used on Rogers’ network?

In an emailed statement to us, Rogers said, “Currently, Mobilicity customers are running on the existing Mobilicity towers/network. As we roll out the red carpet to welcome them to Rogers, we will switch Mobilicity sites over to the Rogers network, further improving our network and giving customers even greater access to fast, reliable service. All Mobilicity plans are being honoured.”

We’ve followed up with Rogers and have some follow-up. While Rogers will honour any and all plans coming from Mobilicity, they are still subject to Mobilicity’s fair use policies, meaning that the carrier holds the right to cut off its customers for “excess usage.” The aforementioned plan includes unlimited “Basic” data, which amounts to 6GB of bandwidth before Mobilicity throttles users to sub-3G speeds. It’s possible to purchase a Premium Data add-on for $20 additional dollars per month, which boosts that bandwidth allotment to 20GB.
Rogers also confirmed that it will be maintaining Mobilicity’s current Home and Away zones, meaning that despite having access to a national network, customers will still be limited to the new entrant’s five current markets: Toronto, Ottawa, Edmonton, Calgary and Vancouver. It’s unclear whether Rogers will extend or alter the borders around those current zones in any way, but you can assume they’re not going to get much larger. Usage outside those Home zones will require a Wallet credit, which is used for roaming calls, texts and data.

Asked about a plan to transition Mobilicity customers to new devices should they not work on Rogers’ 3G network – the two carriers employ different frequencies and some older smartphones may not be compatible with Rogers’ 3G network – a Rogers representative wouldn’t comment, but said that current Mobilicity customers wouldn’t be left out in the cold. A similar situation cropped up when Public Mobile transitioned from a CDMA-based 3G network to Telus’s HSPA+ network, with Public customers being offered discounts on new devices.

When it was purchased, Mobilicity had just over 150,000 customers, so the transition logistics may take some time to sort out. Rogers wants them to know, though, that they will be taken care of. At the very least, Rogers will make it easy to move over to its stronger LTE network – for a price.

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 09 июл 2016, 21:47
Waterbyte
vm222 писал(а):
vm222 писал(а):
Waterbyte писал(а):
vm222 писал(а):Я, пока что, доволен совершенно и лучшего плана за эти деньги точно нет.
ну и надолго ли тот план, коли с августа они перестанут на него подключать и начнуть выпихивать старых клиентов на новые планы? сетка у роджерса действительно достойная, но планы - ацтой. впрочем, когда та же фигня случиццо с виндом (брешут, что его белл/телус сожрал), выбора опять не будет.
This is how Rogers will deal with Mobilicity’s leftover customers

http://mobilesyrup.com/2015/08/21/this- ... customers/
After spending $465 million for its brand, network and users, Mobilicity customers will soon be transitioned over to the Rogers network. But between now and then, there are some important questions that need answering.

Right now, Mobilicity customers know a couple of things: that the lights are staying on, so to speak, and that Rogers will at some point transition them over to its stronger network.

Earlier this week, Mobilicity began offering its annual back to school plan, a $40 per month plan that has pretty much everything you’d want: unlimited North American calling, global messaging, 30 minutes of voice roaming, unlimited data, and all the requisite add-ons like call display and voicemail. Knowing that Rogers would soon be transitioning Mobilicity’s customer base, the obvious question was asked: will Rogers honour this plan? And if so, would there be limits to the amount of data used on Rogers’ network?

In an emailed statement to us, Rogers said, “Currently, Mobilicity customers are running on the existing Mobilicity towers/network. As we roll out the red carpet to welcome them to Rogers, we will switch Mobilicity sites over to the Rogers network, further improving our network and giving customers even greater access to fast, reliable service. All Mobilicity plans are being honoured.”

We’ve followed up with Rogers and have some follow-up. While Rogers will honour any and all plans coming from Mobilicity, they are still subject to Mobilicity’s fair use policies, meaning that the carrier holds the right to cut off its customers for “excess usage.” The aforementioned plan includes unlimited “Basic” data, which amounts to 6GB of bandwidth before Mobilicity throttles users to sub-3G speeds. It’s possible to purchase a Premium Data add-on for $20 additional dollars per month, which boosts that bandwidth allotment to 20GB.
Rogers also confirmed that it will be maintaining Mobilicity’s current Home and Away zones, meaning that despite having access to a national network, customers will still be limited to the new entrant’s five current markets: Toronto, Ottawa, Edmonton, Calgary and Vancouver. It’s unclear whether Rogers will extend or alter the borders around those current zones in any way, but you can assume they’re not going to get much larger. Usage outside those Home zones will require a Wallet credit, which is used for roaming calls, texts and data.

Asked about a plan to transition Mobilicity customers to new devices should they not work on Rogers’ 3G network – the two carriers employ different frequencies and some older smartphones may not be compatible with Rogers’ 3G network – a Rogers representative wouldn’t comment, but said that current Mobilicity customers wouldn’t be left out in the cold. A similar situation cropped up when Public Mobile transitioned from a CDMA-based 3G network to Telus’s HSPA+ network, with Public customers being offered discounts on new devices.

When it was purchased, Mobilicity had just over 150,000 customers, so the transition logistics may take some time to sort out. Rogers wants them to know, though, that they will be taken care of. At the very least, Rogers will make it easy to move over to its stronger LTE network – for a price.
я ваши многобуквенные перепосты никогда не читаю. хотите выразить свою мысль - выражайте своими словами, как вы её понимаете.

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 09 июл 2016, 21:56
LeoV
mamida писал(а):о, тоже актуально, но мне на работе мужик сказал, что какой-то дуал симкой пользуется, купив на клисте уже разлоченный фон для двойных симок. Еще не разобралась зачем, говорит, что дешевле получается. А то у мебня Файдо план закончился (более 9 лет с ними) и я забодалась сотню в месяц за 500 мб платить, грабеж. Вот, думаю куды бечь теперь. Телефон у меня дореволюционный (аф-4), так что по-любому нужен новый.
Plans:
https://www.chatrwireless.com/web/chatr ... PlanBrowse

https://www.windmobile.ca/plans-and-dev ... hone-plans

Phone:
http://www.ebay.ca/itm/4-95-LG-Nexus-5- ... JorZrucziQ

http://www.ebay.ca/itm/LG-Nexus-5-D820- ... SwQgpW~kgY

Оптимальнее решения не найдете.

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 09 июл 2016, 23:32
turtle
В костке самсунг грэнд прайм 199

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 09 июл 2016, 23:51
Waterbyte
turtle писал(а):В костке самсунг грэнд прайм 199
это хорошо или плохо?

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 10 июл 2016, 00:33
LeoV
turtle писал(а):В костке самсунг грэнд прайм 199
1. Сильно переоцененный маломощный телефон
2. Не работает с Wind

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 10 июл 2016, 01:05
Waterbyte
LeoV писал(а):2. Не работает с Wind
а так ли уж это важно для тех, кто решил отдаццо роджерсу?

пыс. хотя я лично считаю, что в наши дни выпускать аппараты, не работающие со всеми доступными нынче частотами и стандартами аморально и противоестественно. примерно как выпускать маки, не работающие под виндами и прочими линуксами.

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 10 июл 2016, 09:51
LeoV
Waterbyte писал(а):
LeoV писал(а):2. Не работает с Wind
а так ли уж это важно для тех, кто решил отдаццо роджерсу?
...
А вдруг рогерс надоест?

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 10 июл 2016, 10:32
Vims
Нагуглил вот про Винд, интересно стало. А то что то тихо все.... :s2:
Интересно сколько нам осталось. :lol:
Does that mean that prices will stay the same? In the short-term, yes. In the long-term? Definitely not.

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 10 июл 2016, 10:52
LeoV
Vims писал(а):Нагуглил вот про Винд, интересно стало. А то что то тихо все.... :s2:
Интересно сколько нам осталось. :lol:
Does that mean that prices will stay the same? In the short-term, yes. In the long-term? Definitely not.
Цены всегда будут расти, потому что инфляция.

Re: Где/как разлочить телефон? Хорошо ли работает сеть Mobile City?

Добавлено: 10 июл 2016, 11:19
Vims
LeoV писал(а):
Vims писал(а):Нагуглил вот про Винд, интересно стало. А то что то тихо все.... :s2:
Интересно сколько нам осталось. :lol:
Does that mean that prices will stay the same? In the short-term, yes. In the long-term? Definitely not.
Цены всегда будут расти, потому что инфляция.
Я не помню чтоб винд поднимал цены в последнее время...
Шё в этом плане борзые. Так что не долго мучилась старушка (С) :D