Re: Are You An Introvert Or Extrovert? Take The 'Quiet Quiz'
Добавлено: 10 апр 2013, 07:11

Альтруизм -- высшая стадия эгоизма.Vlada писал(а):Все эти обьяснения про intravert, extravert, завуалированное эгоист, альтруист.
CdR, какая глубокая мысль!CdR писал(а):Альтруизм -- высшая стадия эгоизма.Vlada писал(а):Все эти обьяснения про intravert, extravert, завуалированное эгоист, альтруист.
так как интроверты менее out there, это только кажущееся меньшинство...When I started my research for this book, I wanted to know where these estimates came from. I wanted to find the research the books were quoting. So I went to the source: MBTI®. In the half-century since the first MBTI® Manual (© 1962) was published, continued sampling and test development by its publisher CPP and ongoing research and literature review at the Center for Application of Type (CAPT) have generated a staggering amount of data. And though Big Five personality measures are generating additional data, these instruments do not provide cut-offs to distinguish introverts from extroverts. So I dug into the current MBTI® Manual (© 2003), a regularly updated compendium for the research on introversion, extroversion, and the other personality dimensions measured by the MBTI®. I thought those oft-referenced minority estimates would pop right up. But what I found was quite different.
The Manual reported the results of the first large-scale U.S. population study of MBTI® frequencies. The results? Introverts comprised 50.7 percent of the representative sample; extroverts came in at 49.3 percent. This study, the largest to date, was published in 1998. Studies on either side show similar ratios. The Manual references a 1996 sample, indicating, “Introverts were slightly more common [than extroverts] for both genders.” The most recent sample, reported in the MBTI® Step II Manual (© 2001), had a proportion of 57 percent introverts to 43 percent extroverts. It took me much longer to find the source of claims that introverts make up only a fourth or third of the population. These estimates were made by Isabel Myers during the formative stages of MBTI® development—circa 1957.
и вот это, автор пишет о том как она впервые оказалась предоставлена сама себе: after our boys went off to college, my husband began work as a civilian rule-of-law adviser in Afghanistan.In his seminal article, “The Capacity to Be Alone,” psychoanalyst and child development expert D. W. Winnicott asserted that the ability to be alone “is one of the most important signs of maturity in emotional development.” This ability, he wrote, is rooted in the experience of being alone in the presence of the caregiver. Being “alone together,” free of the demand to interact, allows the infant to safely “flounder…to be able to exist for a time without being either a reactor to an external impingement or an active person with a direction of interest or movement.” This safe limbo allows the infant to encounter sensations or impulses that are hers alone. Over time, Winnicott observed, the actual presence of the other is replaced by an “internal environment” that provides a similar sense of safety and companionship.
What is different for an introvert is that we don’t naturally look to others for comfort when we’re lonely. We think about it, considering the people we might talk to and how that will go, but then often opt for the privacy and expansiveness of solitary reflection. I am very selective when I’m in a tender place. I don’t want someone who will cut me short and cheer me up or too quickly offer solutions. I want someone who will give me a lot of room, someone who will allow me to be alone as we’re together. And I’m willing to risk being alone, by myself, if the alternative means compromising my inner process. Perhaps that’s what being “by myself ” means: to stick with me, stay by me and all I am experiencing. I have come to realize what a strength that is, that loyalty to my inner process.
не голосую по принципиальным соображениям. на мой взгляд, деление людей на экстравертов и интровертов по результатам тестов незаконно, аморально, а также ведёт к ожирению. вот хоть недавний пример, ты его, кстате, предпочла проигнорировать (видимо, по интровертским религиям так полагаеццо). ну и на какую кнопку мне жать?Kiseta писал(а):пожалуйста проголосуйте те кто еще это не сделали, спасибо :)
are you kidding?Waterbyte писал(а):не голосую по принципиальным соображениям. на мой взгляд, деление людей на экстравертов и интровертов по результатам тестов незаконно, аморально, а также ведёт к ожирению. вот хоть недавний пример, ты его, кстате, предпочла проигнорировать. ну и на какую кнопку мне жать?Kiseta писал(а):пожалуйста проголосуйте те кто еще это не сделали, спасибо
чиво?Kiseta писал(а):самое главное, я считаю, в определении своего типа - как человек теряет и восстанавливает энергию (внутри или снаружи) остальное не жизненно важно...
забейWaterbyte писал(а):чиво?Kiseta писал(а):самое главное, я считаю, в определении своего типа - как человек теряет и восстанавливает энергию (внутри или снаружи) остальное не жизненно важно...
здрасти. дык ить. пожалуйте илаборировать, сестрёнко... а то ведь опаньки...Kiseta писал(а):забей :)Waterbyte писал(а):чиво?Kiseta писал(а):самое главное, я считаю, в определении своего типа - как человек теряет и восстанавливает энергию (внутри или снаружи) остальное не жизненно важно...
http://forum.kamorka.com/viewtopic.php?p=734911#p734911Waterbyte писал(а):здрасти. дык ить. пожалуйте илаборировать, сестрёнко... а то ведь опаньки...Kiseta писал(а):забейWaterbyte писал(а):чиво?Kiseta писал(а):самое главное, я считаю, в определении своего типа - как человек теряет и восстанавливает энергию (внутри или снаружи) остальное не жизненно важно...
рекурсиё, однако...Kiseta писал(а):http://forum.kamorka.com/viewtopic.php?p=734911#p734911
вотименно!Waterbyte писал(а):рекурсиё, однако...Kiseta писал(а):http://forum.kamorka.com/viewtopic.php?p=734911#p734911
[youtube]черное-белое... белое-черное
пыс. я к тому, что... а, ваще ни к чему, просто так...
Jung wrote, “Just as high always longs for low and hot for cold, so all consciousness, perhaps without being aware of it, seeks its unconscious opposite, lacking which it is doomed to stagnation, congestion, and ossification.”