Просьба не пинать ногами....
Добавлено: 27 сен 2005, 19:51
Много слышал про ваш чудесный форум, а так же слышал ( да и почитал сегодня) очень конструктивные советы на конкретные вопросы. А у меня как раз и вскочил один оччень коструктивный вопрос.
Вообще то он уже давно "вскочил".
Но все по порядку. В Канаду мы приехали в Осенью 2000 года. По образованию я Инженер- механик с компьютерным уклоном. Работал с 85 года на вычеслительных центрах, тогда еще с ЕС ЭВМ а потом плавненько перетек на персоналки. И вплоть до того счастливого дня как переступил границу и работал с компами и сетями...
Начиная с 2001, когда стал понимать что меня спрашивают на Англицком, стал рассылать тонны резюме. И хотите верьте , хотите нет, у меня было всего 2 интерьвью. Первое в Shaw - эпплаился на road technician - после смешного экзамена пришло письмо в котором они мне мягко намекнули что я не соответсвую той позиции на которую я претендовал. А второе во Future shop - где после 3 собеседования индус у меня спросил есть ли у меня А++ сертификат ? На что я тогда честно сказал что нет.... После чего он жутко обрадовался и отказал.
А теперь я хочу ВАС посмотреть на мое резюме и сказать что же так пугает Канадцев что за последние 4 года не было ни одного звонка.
На жизнь зарабатываю тем что устроился електронщиком в крупную компанию которая продает стоматологическое оборудование и обслуживает его - там работаю " молотком" - лужу- паяю, а по вечерам , дав объявы в газеты, "ЭВЕМЫ починяю . Что бы не забыть родное дело.
Ну а теперь мое резюме:
Richmond, BC, V6Y 4K7
Vladimir Cheinman
(604) 448-9053
CAREER OBJECTIVE
To obtain a challenging position in IT field utilizing my educational training and acquired skills in hardware, software and network support. Areas of interest include:
Network Administration / Computer Technical Support
HIGHLIGHTS OF QUALIFICATIONS
More than 20 year experience in PC support field, including:
Strong skills in Windows NT4/2000/2003 Server, Windows 3.11-WindowsXP; working experience with firewalls, VPNs; elementary Linux and Unix knowledge
Excellent knowledge of PC and computer peripherals architecture
Exceptional problem solving, troubleshooting, analytical skills
Proven ability to quickly master new software and apply its full range of capabilities
Effective and experienced at customer service with great interpersonal skills
Hard-working, responsible, energetic, self motivated team player
Continuous learning and updating professional expertise
EDUCATION/PROFESSIONAL DEVELOPMENT/CERTIFICATES
Independent research/studies and practical knowledge
application in PC support/networking areas 2000-present
Supporting Windows 2000 Apr.2000
Microsoft Office User Jun. 1998
Administrating Microsoft Windows NT 4.0 May. 1998
Supporting Windows NT 4.0 Server Jun. 1997
IBM Compatible Computer Support Dec. 1990
Programming in Pascal Sept. 1990
Design, Maintenance and Service of PC Computers May-Jun.1986
Development of Microprocessor Electronic Systems 1985-1986
Bachelor of Engineering Degree,
Volgograd State Technical University, Russia 1979-1985
TECHNICAL SUMMARY
Operating systems/ Hardware:
Windows 3*-2000, XP Windows NT 4.0. Server, Windows NT 4.0. Workstation, Windows Server 2003
Samba, RedHat, Mandrake, Knoppix
IBM PC and compatibles; HP, Epson, Okidata, Canon printers; Microtech, UMAX, Genius Scanners; HP Plotters; Digital cameras and video equipment
APC UPS; USR Robotics, USR Courier, Supra, ZyXell modems
Software/Programming:
MS Office, MS Outlook/Express, Corel WordPerfect, CorelDraw
Adobe Photo Shop, Adobe PageMaker, Symantec WinFaxPro
Pascal, Basic, HTML, MS Front Page, Dreamweaver 4
Networking/Internet:
Protocols: TCP/IP, IPX/SPX, NetBEUI, FTP, DNS/DHCP, SMTP, POP3, IMAP4
Technologies: Routing, Switching
Browsers, Electronic Mailers, Search Engines, Remote Computer Support Services, Internet Security, Virus and Spam Protection
PROFESSIONAL EXPERIENCE
TECHNICAL SKILLS
Installed, maintained, supported and troubleshot Windows NT 4.0, Windows 2000 and Windows XP - based intranet
Performed workstation and server installation, configuration, upgrade and troubleshooting
Resolved hardware, software problems, network related issues, as well as system setup/upgrade, peripheral equipment set-up issues
Provided technical and application support for computer users
Made recommendations for improvements in computer system operations to meet users’ needs
SERVICE /COMMUNICATION SKILLS
Provided professional customer service in the area of PC support
Assisted customers in selecting appropriate software applications to meet individual needs
Guided and advised customer-users on computer usage related issues
Accurately interpreted customers’ problems and offered the best resolutions
Freelance PC support client base has grown to 100+
EMPLOYMENT HISTORY
Network Administrator/PC Support
Christina Place, White Rock, BC
2004-present
On call position
Network Administrator/PC Support
Ocean View Care Home, White Rock, BC
2004-present
On call position
Network Administrator/PC Support
Kerrisdale CruiseShipCenter, Vancouver, BC
2004-present
On call position
Independent, Freelance Computer Technical Support 2001-present
Service Technician
Sinclair Dental Co. Ltd. North Vancouver, BC Apr. 2001-present
Computer Technical Support Specialist
Tempo Industries Ltd., Richmond, BC
2000-2001
Computer Technical Support Specialist
Bayard Communications, Ltd., Volgograd, Russia
1997-2000
REFERENCES AVAILABLE UPON REQUEST
Если вдруг увидите что-то страшное - подскажите.
ЗАранее всем спасибо.
Вообще то он уже давно "вскочил".
Но все по порядку. В Канаду мы приехали в Осенью 2000 года. По образованию я Инженер- механик с компьютерным уклоном. Работал с 85 года на вычеслительных центрах, тогда еще с ЕС ЭВМ а потом плавненько перетек на персоналки. И вплоть до того счастливого дня как переступил границу и работал с компами и сетями...
Начиная с 2001, когда стал понимать что меня спрашивают на Англицком, стал рассылать тонны резюме. И хотите верьте , хотите нет, у меня было всего 2 интерьвью. Первое в Shaw - эпплаился на road technician - после смешного экзамена пришло письмо в котором они мне мягко намекнули что я не соответсвую той позиции на которую я претендовал. А второе во Future shop - где после 3 собеседования индус у меня спросил есть ли у меня А++ сертификат ? На что я тогда честно сказал что нет.... После чего он жутко обрадовался и отказал.
А теперь я хочу ВАС посмотреть на мое резюме и сказать что же так пугает Канадцев что за последние 4 года не было ни одного звонка.
На жизнь зарабатываю тем что устроился електронщиком в крупную компанию которая продает стоматологическое оборудование и обслуживает его - там работаю " молотком" - лужу- паяю, а по вечерам , дав объявы в газеты, "ЭВЕМЫ починяю . Что бы не забыть родное дело.
Ну а теперь мое резюме:
Richmond, BC, V6Y 4K7
Vladimir Cheinman
(604) 448-9053
CAREER OBJECTIVE
To obtain a challenging position in IT field utilizing my educational training and acquired skills in hardware, software and network support. Areas of interest include:
Network Administration / Computer Technical Support
HIGHLIGHTS OF QUALIFICATIONS
More than 20 year experience in PC support field, including:
Strong skills in Windows NT4/2000/2003 Server, Windows 3.11-WindowsXP; working experience with firewalls, VPNs; elementary Linux and Unix knowledge
Excellent knowledge of PC and computer peripherals architecture
Exceptional problem solving, troubleshooting, analytical skills
Proven ability to quickly master new software and apply its full range of capabilities
Effective and experienced at customer service with great interpersonal skills
Hard-working, responsible, energetic, self motivated team player
Continuous learning and updating professional expertise
EDUCATION/PROFESSIONAL DEVELOPMENT/CERTIFICATES
Independent research/studies and practical knowledge
application in PC support/networking areas 2000-present
Supporting Windows 2000 Apr.2000
Microsoft Office User Jun. 1998
Administrating Microsoft Windows NT 4.0 May. 1998
Supporting Windows NT 4.0 Server Jun. 1997
IBM Compatible Computer Support Dec. 1990
Programming in Pascal Sept. 1990
Design, Maintenance and Service of PC Computers May-Jun.1986
Development of Microprocessor Electronic Systems 1985-1986
Bachelor of Engineering Degree,
Volgograd State Technical University, Russia 1979-1985
TECHNICAL SUMMARY
Operating systems/ Hardware:
Windows 3*-2000, XP Windows NT 4.0. Server, Windows NT 4.0. Workstation, Windows Server 2003
Samba, RedHat, Mandrake, Knoppix
IBM PC and compatibles; HP, Epson, Okidata, Canon printers; Microtech, UMAX, Genius Scanners; HP Plotters; Digital cameras and video equipment
APC UPS; USR Robotics, USR Courier, Supra, ZyXell modems
Software/Programming:
MS Office, MS Outlook/Express, Corel WordPerfect, CorelDraw
Adobe Photo Shop, Adobe PageMaker, Symantec WinFaxPro
Pascal, Basic, HTML, MS Front Page, Dreamweaver 4
Networking/Internet:
Protocols: TCP/IP, IPX/SPX, NetBEUI, FTP, DNS/DHCP, SMTP, POP3, IMAP4
Technologies: Routing, Switching
Browsers, Electronic Mailers, Search Engines, Remote Computer Support Services, Internet Security, Virus and Spam Protection
PROFESSIONAL EXPERIENCE
TECHNICAL SKILLS
Installed, maintained, supported and troubleshot Windows NT 4.0, Windows 2000 and Windows XP - based intranet
Performed workstation and server installation, configuration, upgrade and troubleshooting
Resolved hardware, software problems, network related issues, as well as system setup/upgrade, peripheral equipment set-up issues
Provided technical and application support for computer users
Made recommendations for improvements in computer system operations to meet users’ needs
SERVICE /COMMUNICATION SKILLS
Provided professional customer service in the area of PC support
Assisted customers in selecting appropriate software applications to meet individual needs
Guided and advised customer-users on computer usage related issues
Accurately interpreted customers’ problems and offered the best resolutions
Freelance PC support client base has grown to 100+
EMPLOYMENT HISTORY
Network Administrator/PC Support
Christina Place, White Rock, BC
2004-present
On call position
Network Administrator/PC Support
Ocean View Care Home, White Rock, BC
2004-present
On call position
Network Administrator/PC Support
Kerrisdale CruiseShipCenter, Vancouver, BC
2004-present
On call position
Independent, Freelance Computer Technical Support 2001-present
Service Technician
Sinclair Dental Co. Ltd. North Vancouver, BC Apr. 2001-present
Computer Technical Support Specialist
Tempo Industries Ltd., Richmond, BC
2000-2001
Computer Technical Support Specialist
Bayard Communications, Ltd., Volgograd, Russia
1997-2000
REFERENCES AVAILABLE UPON REQUEST
Если вдруг увидите что-то страшное - подскажите.
ЗАранее всем спасибо.