Работа для некрофилов :)
Добавлено: 21 июл 2014, 15:35
http://www.vancouversun.com/Computer+gl ... story.htmlMETRO VANCOUVER -- TransLink is advising passengers to make alternate arrangements to get home this afternoon following a system-wide shutdown on the Expo and Millennium lines for the second time in a week.
Media spokeswoman Jiana Ling said TransLink has no idea when the system will be up and running again, after a communication glitch shut down all the trains on the system, leaving many passengers stranded in trains on the tracks, starting at 12:30 p.m.
TransLink has added enough buses for about four hours to service the entire SkyTrain system.
"We advise them not to take SkyTrain today," she said. "They should use the existing bus network to get home."
TransLink did not provide details on the cause of the shutdown but was evacuating all the stations along the two SkyTrain lines. The problem also means TransLink can't communicate with passengers in the trains on the platform.
Droves of passengers could be seen carrying everything from babies to boxes walking along the trains near Main and Stadium stations. At 1:30 p.m., TransLink asked "anyone inside the trains to stay put for safety, noting SkyTrain attendants will be driving trains back to stations asap."
"Due to at the high-voltage tracks and risk of injury or death, passengers should stay in the trains," said a statement issued by TransLink. "We are still encountering passengers illegally leaving the trains mid-station which compromises the situation."
Ling said Transit police and security are trying to manage the problem of people forcing the doors open. "We know it's unfortunate and inconvenient but it's much safer. It's life-threatening really."
This is the second time in a week that service was halted on the Expo and Millennium lines.
Last Thursday, a computer problem caused a similar delay on the system, prompting many passengers to force open the doors of the cars. TransLink warned passengers not to leave the cars without an attendant.
The problem does not affect the Canada Line.
TransLink is asking passengers to use its online trip planner tp.translink.ca and select the drop down menu option "DO NOT USE SKYTRAIN" to get the alternate bus route home.
"We appreciate your patience as our technicians attempt to get the system functional again," TransLink said. "Further updates will be available as we know more."
а мне она сразу и безотносительно видюх не понравилась. и вовсе не в гуях дело. лучше 98-й винды там была только непадучесть, а всё остальное - мрак. капризная, как не знаю что. ставилась только на прямое железо. чуть кривое - и уже в раскоряку. руками лезть в кишки, чё-то там делать... пока настроишь, чтоб работала - на несколько месяцев вперёд натрахаешьсо. ну её в баню. как только НТ4 появилась в доступе, сразу на неё спрыгнул.Шэф писал(а):Я бы сказал что полуось до сих пор ещё ого-го, если что-то простое и надёжное как кирпичъ безо всяких гуёв. Я когда-то заморачивался... до тех пор, пока не поменял видюху на лучшую... тут она мне сразу разонравилась.
Это в тему канацкий профсоюз и его влияние на мировой прогресс в отдельно взятой стране.Marmot писал(а):http://vancouver.en.craigslist.ca/van/c ... 19194.html
Там отнюдь не про резервное копирование говорилось, а про резервную систему управления составами, насколько я понимаюGroundhog писал(а):Еще в четверг у них проблемы были - по радиве слышал пока домой пилил.
Кард сгорела в коммуникатион компутер. И тут интервью с какой-то козой - козлом
по голосу не понял что-то среднее. Ну такую пургу понес/ла типа величайшая техническая
проблема - бэкап им нужон но оне на такое пойтитьне могут -мол надо потратить 20 лимонов каксов на это. Я от изумления чуть в соседнюю машину не вьехал. Не хера себе система как понимаю с вагонетками ихними связь поддерживает и требует 20 млн. бакапа. Вот деньгу кто-то с ослов стяхнул или пытаеся стряхнуть. Совсем слушателей за идиотов считают.
Или у них какая нибудь "интегрированная" система может тех обеспечение вагонеток с бугалтерией и продажей билетов в одно завязано. В тюрьму таком случае гаденышей. Или просто жертвы лоботомии.
Хм... Чего-то я недогоняю тут. Я конечно не спец., но приходилось немного работать в смежной области.Yury писал(а):A backup computer system that could run the SkyTrain in the event of breakdown would cost $20 million, according to the TransLink executive in charge of rapid transit.
Read more: http://bc.ctvnews.ca/backup-computer-sy ... z38D6aww2J
знакомо, работает потому что его не трогали и со временем забыли как трогатьQueenR писал(а): Моя версия, что Транслинк не осуществлял как положено maintenance.
Ага, а вот и доказтельства этому:vaquero писал(а):знакомо, работает потому что его не трогали и со временем забыли как трогатьQueenR писал(а): Моя версия, что Транслинк не осуществлял как положено maintenance.
к слову - в нашем дорогом аэропорте чертежи (до недавнего времени, пока мы не пролазили его вдоль и поперек и не составили новые) были полное устаревшее г. В какой-то момент БСХ отключила оба питающих YVR фидера, и никто не знал что делать и почему это произошло...
Хорошо хоть мэйнтенанс там делают нормально, генераторы запустились как надо.
"Came out of the blue" !??...He said the card in question had never failed before, so Thursday’s problem “came up out of the blue.”
“It’s a system that’s not that old,” Cummings said. “It was installed as part of the Millennium Line extension and we expect a lot longer life out of one of these cards than 12 or 13 years.”
Read more: http://bc.ctvnews.ca/backup-computer-sy ... z38E1SNFbt