Работа связанная с морем.

Поиск и предложения по работе.
Ответить
Аватара пользователя
levak
Графоман
Сообщения: 24368
Зарегистрирован: 15 июл 2009, 15:42
Откуда: Москва, Франкфурт, Ричмонд.

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение levak »

simon писал(а): 12 фев 2025, 10:47
BOX писал(а): 12 фев 2025, 10:17
simon писал(а): 11 фев 2025, 15:37 Маерск-то в чем виноват в наших канадских бедах? Они конкурируют на мировом свободном рынке перевозок, им профсоюзы руки не выкручивают в отличие от.
Так вот то и есть. Дают работать и получается результат. А у нас надо сначала всех местных не обидеть. А кто у нас профсоюзами, да лицензированием всяким занят? - Our f-ing Ottawa government.
Выход один -новому правительству (консервативной партии) нужно значительно сократить госаппарат (чиновников) и регулирование. Что Трамп с Маском сейчас пытаются сделать у соседей, а милей уже сделал в Аргентине
Так не бывает.. :roll:
Чужих оттащил от кормушки, своих притащил.. :lol:
BOX
Маньяк
Сообщения: 2558
Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение BOX »

levak писал(а): 12 фев 2025, 16:19
Так не бывает.. :roll:
Чужих оттащил от кормушки, своих притащил.. :lol:
Лёва, получается, что "свои" мешают всем по большому счету. Но они всегда не виноваты ибо работают как надо, но не дай бог заменить их компютерами, и конечно они сами себя эвалюируют и защищают. Страдают в итоге все; но, конечно, в разной мере. Я считаю что если вообще нет кормушки, то и притаскивать/оттаскивать будет не кого.
BOX
Маньяк
Сообщения: 2558
Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение BOX »

Однако по теме:

Freight rates from Shanghai to Rotterdam decreased 8% or $238 to $2,887 per 40ft container while those from Shanghai to Los Angeles fell 7% or $325 to $4,392 per 40ft container.
Rates from Shanghai to New York reduced 5% or $338 to $5,874 per 40ft container with those from Shanghai to Genoa and Los Angeles to Shanghai decreased 2% and 1% to $4,163 and $703 per 40ft container, respectively.
Meanwhile, rates from Rotterdam to Shanghai, New York to Rotterdam and Rotterdam to New York remained stable; spot rates to decrease in the coming week due to lower demand after the Chinese New Year holidays.

Так что с Европой цены на перевозку пока стабилные. Посмотрим чего там Трапм еще заявит.
BOX
Маньяк
Сообщения: 2558
Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение BOX »

simon писал(а): 12 фев 2025, 10:47
Маерск-то в чем виноват в наших канадских бедах? Они конкурируют на мировом свободном рынке перевозок, им профсоюзы руки не выкручивают в отличие от.
Simon

Тут еще и компартия Китая отчиталась за свою COSCO
(COSCO is a Chinese state-owned company with headquarters in Shanghai. The abbreviation comes from the China Ocean Shipping (Group) Company. The company is also known as COSCO Shipping Corporation Limited or COSCO Shipping Group.)

Earnings before interest and taxes for the year ending Dec. 31, 2024 were $9.54 billion, up 90.67% from $5 billion in 2023. Record net profit of $7.55 billion was ahead 95% from $3.87 billion the previous year.
https://www.freightwaves.com/news/cosco ... ofit-by-91

Получается в два! раза по сравнению с 2023 бабла наделали.

На выходе имеем : и типа социализм-коммунизм ( COSCO) ; и не профсоюзно - дебильный капитализм ( MAERSK) имеют таки возможность заработать денежки.
Ну а зарегулированная Канада, типа ни то ни сё - стоит в сторонке и нищает. Оттавская Траспорт Канада не помогает, а только вредит. И типа ничего не может сделать - бумажки нет правильной.
Патовая ситуация - нету ходов. А ведь всё могло бы быть совсем иначе... Черепах например ( он ксати как раз таки COSCO пароходы на Centermе грузит.) вроде как работать хочет, но как-то по своему, по старинке и без напряга.
BOX
Маньяк
Сообщения: 2558
Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение BOX »

вот чего американцы удумали:

The proposal by the office of the United States Trade Representative (USTR), published Friday in the Federal Register, sets fees as high as $1.5 million per U.S. port call for ships built in China and $500,000 for a vessel operator with even a single Chinese-built ship in its fleet, or on order with a China shipyard.

US targets China ships, operators with millions of dollars in new port charges A
charge of $1 million per call would be assessed on China-based vessel operators including Cosco, the world’s fourth-largest container line.

https://www.freightwaves.com/news/us-ta ... rt-charges

The proposal, which also includes new preference rules calling for U.S. export cargo to be transported by U.S.-flagged and crewed ships,

Практически это запрет на заход в порты США. А Канада получается так не может.... F-cking Transport Canada
Аватара пользователя
levak
Графоман
Сообщения: 24368
Зарегистрирован: 15 июл 2009, 15:42
Откуда: Москва, Франкфурт, Ричмонд.

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение levak »

Пипец.. :(

Port of Los Angeles bracing for 35% drop in imports next week

BOX
Маньяк
Сообщения: 2558
Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение BOX »

levak писал(а): 30 апр 2025, 22:12 Пипец.. :(
Port of Los Angeles bracing for 35% drop in imports next week
Лёва, ну если вы так уж интересуетесь, то вот вам на почитать:

To rebuild America’s maritime fleet, Congress must
create demand for US ships
BY JERRY CARL, OPINION CONTRIBUTOR - 05/01/25 11:30 AM ET

With his “Restoring America’s Maritime Dominance” executive order last
month, President Trump sounded the alarm: Our nation will either rebuild its commercial
shipping fleet now or drift further into dependence on foreign vessels, most flying the
Chinese flag.
The executive order’s mandate for a maritime action plan calls for a serious agenda by
various agencies to revive the merchant marine, but meaningful change will require
Congress to step up and do its job. That starts with creating real, sustained demand for
U.S. shipping.
I grew up in Mobile, Ala., a port city with the maritime industry in its blood. My father
worked as a commercial mariner, and I’ve had the privilege of representing a district
with one of the largest shipyards in the country. I’ve seen firsthand how critical the
maritime industry is to our economic and national security alike.
I’ve also borne witness to what decades of neglect have done to a once-proud industry.
Growing up, I was in awe of the bustling waterfront with enormous cargo vessels of all
types pulling in with the Stars and Stripes flying boldly from their flagstaffs, and
homeports from the greatest cities in the country painted on their sterns.
BOX
Маньяк
Сообщения: 2558
Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение BOX »

Today, less than 1.6 percent of U.S. imports and exports move on U.S.-flagged
vessels. The rest are hauled by foreign-owned fleets, often underwritten by our strategic
adversaries. China-owned or subsidized shipyards now build 74 percent of the world’s
ships — we build 0.2 percent. If this disparity doesn’t keep you up at night, it should.
Without a robust domestic shipping fleet, America is economically reliant and
strategically vulnerable.
U.S.-flagged ships are required by law to support national defense in times of war or
emergency, as they did to critical effect in numerous conflicts in our nation’s history. In a
crisis, if our supply chain depends on a fleet we don’t control, we’re not a maritime
power — we’re a client state.
President Trump’s executive order rightly targets the regulatory gridlock that has eroded
American shipbuilding, but it falls to Congress to fill the other half of the equation:
ensuring that U.S. ships have cargo to carry. Without steady demand for their services,
new ships will just be left to rust at port.
I’ll offer three simple ideas to help accomplish this goal.
First, it should double the tax deduction for companies that ship American. Today, U.S.
businesses can deduct 100 percent of shipping costs, whether they use U.S.-flagged or
foreign vessels. But foreign ships typically operate at lower cost, thanks to less-stringent
labor, safety, and tax regimes.
Doubling the current deduction to 200 percent for cargo moved on American ships
would almost wipe out that price gap. It’s a simple, voluntary incentive that, by some
estimates, could boost demand by nearly 20 percent and support the addition of nearly
two dozen ships to the fleet.
BOX
Маньяк
Сообщения: 2558
Зарегистрирован: 28 фев 2007, 08:50
Откуда: SU>UA(SS)>RU(SS)>LT(SS)>CA(BC)->US(UT)

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение BOX »

Next, Congress should require 100 percent of taxpayer-funded cargo to be moved on
U.S.-flagged vessels wherever possible. This rule is already in place at the Department
of Defense, but most civilian agencies still operate under a 50 percent requirement to
use U.S. vessels.


There is no sound rationale for that inconsistency. If taxpayers are footing the bill, the
cargo should support American workers, American ships and American security. This
would make a big difference given that the U.S. government is one of the largest
shippers in the country.
And finally, we should expect more from American companies. Every week, I see ads
touting a company’s “Buy American” values. But when will those same businesses
commit to “Ship American?
turtle
Графоман
Сообщения: 5742
Зарегистрирован: 05 фев 2007, 19:05

Re: Работа связанная с морем.

Сообщение turtle »

BOX посмотри с 38й минуты, и отпишись сюда, жопа очень близко или ....

https://youtu.be/vBaDEZrEwJc?si=XX0kQzpo-vaO2Znl
Ответить