развитая рыночная экономика это вам не хрен собачийMONTREAL -- Bombardier says a US$1 billion lifeline from the Quebec government will help complete development of the CSeries and restore customer faith in the delayed and costly commercial jet program.
"It's all about giving confidence that the CSeries will be there and that Bombardier will be there to support these programs that are going to be in service for many, many years," CEO Alain Bellemare said Thursday as the company posted weak third-quarter results.
The Montreal-based company lost US$4.9-billion, tied mostly to large writedowns in the CSeries and the abandoned Learjet 85 business jet programs, along with operating results that were substantially below already low expectations.
Bombardier says it will match Quebec's investment by also spending US$1 billion to complete the CSeries, which is about two years behind schedule.
Up to 20 of the aircraft will be built next year as Bombardier ramps up to full production in three to four years and aims to break even by 2021, the company said.
Bombardier plans to transfer the CSeries program to a new partnership to be chaired by former Quebec premier Daniel Johnson that's 50.5% owned by the company and 49.5% owned by the province.
Ливан, расскажи нам что это за такая загогулина, компания давно производящая самолеты потеряла почти 5 миллиардов зеленых президентов, новая продукция отстает на 2 года, какие-то направления вообще закрыла - и получила от провинциального гавермента еще один миллиард опять зеленых (не полегчавших канадских) чтоб типа никто не дай Бог не подумал что они С-Сериес закроют и саппортить перестанут?
ну т.е. я их понимаю, если такого рода сомнения на рынке есть то и заказчиков потерять недолго и вообще коней двинуть но по факту это госфинансирование убыточных и запоздавших бизнес-проектов? а ихний СЕО сидит довольный, ну как же, выкрутил руки и выцарапал бабки заливать свои же косяки в ведении бизнеса...
ну ладно в 2008-2009 гавермент вливал деньги в банки и автпром чтоб вообще все не скопытилось но сейчас-то что за нужда оплачивать неверные бизнес-решения?