Autoplan: change/renew policy online.

Авто и мототранспорт и все что с этим связано.
Аватара пользователя
akela
Графоман
Сообщения: 13056
Зарегистрирован: 21 авг 2007, 10:25
Откуда: ru->de->bc.ca

Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение akela »

Намедни выяснилось, что, по законам военного времени, можно изменить условия ICBC-страховки или сделать renewal - через онлайн! Ибо все Автопланы закрыты и работают из дома.
Например здесь, или на сайте другого Автоплан-брокера.

Мне (думаю как и многим другим перешедшим на 100% работу из дома на обозримое будущее) нужно изменение с ежедневного коммьюта на "pleasure use". Ибо 15 баксов в месяц, на дороге не валяются.

Порядок такой:
- заполняем онлайн-форму
- на следующий день звонит агент Автоплана
- проводим с ним 10-15 минут телефонного разговора и параллельного обмена имэйлами
- рефанд в виде возврата на кредитку (есть и другие опции)
- получаем обновлённую бумажную полиси по обычной почте, кладём в бардачок.
paw
Графоман
Сообщения: 5274
Зарегистрирован: 11 мар 2011, 15:15

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение paw »

У кого в семьях несколько машин, оставили страховку на одной.
Аватара пользователя
akela
Графоман
Сообщения: 13056
Зарегистрирован: 21 авг 2007, 10:25
Откуда: ru->de->bc.ca

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение akela »

paw: 09 апр 2020, 19:46 У кого в семьях несколько машин, оставили страховку на одной.
тоже годная тема. Мы просто продали вторую машину в начале февраля, похоже очень вовремя - сейчас было бы сложнее.
Аватара пользователя
Waterbyte
Графоман
Сообщения: 44875
Зарегистрирован: 10 авг 2007, 13:43

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение Waterbyte »

akela: 09 апр 2020, 13:36 Намедни выяснилось, что, по законам военного времени, можно изменить условия ICBC-страховки или сделать renewal - через онлайн! Ибо все Автопланы закрыты и работают из дома.
Например здесь, или на сайте другого Автоплан-брокера.

Мне (думаю как и многим другим перешедшим на 100% работу из дома на обозримое будущее) нужно изменение с ежедневного коммьюта на "pleasure use". Ибо 15 баксов в месяц, на дороге не валяются.

Порядок такой:
- заполняем онлайн-форму
- на следующий день звонит агент Автоплана
- проводим с ним 10-15 минут телефонного разговора и параллельного обмена имэйлами
- рефанд в виде возврата на кредитку (есть и другие опции)
- получаем обновлённую бумажную полиси по обычной почте, кладём в бардачок.
порядок годный. 15 баксов в месяц - не 15, у меня на бейсик всего 98 долларов в год получилось (39 на 5 оставшихся месяцев), но и верёвочка в дороге пригодится. за изменение они сейчас денег не берут.
Аватара пользователя
akela
Графоман
Сообщения: 13056
Зарегистрирован: 21 авг 2007, 10:25
Откуда: ru->de->bc.ca

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение akela »

у меня получилась разница 164 в год. Страховка бейсик + 1лям лайабилити, коммьют 16км.
Аватара пользователя
Waterbyte
Графоман
Сообщения: 44875
Зарегистрирован: 10 авг 2007, 13:43

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение Waterbyte »

akela: 10 апр 2020, 09:45 у меня получилась разница 164 в год. Страховка бейсик + 1лям лайабилити, коммьют 16км.
а, понятно. у меня от айсибиси только 200 тыщ лаябилити, поэтому дешевле.
Аватара пользователя
LeoV
Графоман
Сообщения: 14553
Зарегистрирован: 02 июн 2012, 15:41
Откуда: Графство O'Mан
Контактная информация:

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение LeoV »

Waterbyte: 10 апр 2020, 14:15
akela: 10 апр 2020, 09:45 у меня получилась разница 164 в год. Страховка бейсик + 1лям лайабилити, коммьют 16км.
а, понятно. у меня от айсибиси только 200 тыщ лаябилити, поэтому дешевле.
отчаянный вы...
Аватара пользователя
Waterbyte
Графоман
Сообщения: 44875
Зарегистрирован: 10 авг 2007, 13:43

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение Waterbyte »

LeoV: 10 апр 2020, 20:43
Waterbyte: 10 апр 2020, 14:15
akela: 10 апр 2020, 09:45 у меня получилась разница 164 в год. Страховка бейсик + 1лям лайабилити, коммьют 16км.
а, понятно. у меня от айсибиси только 200 тыщ лаябилити, поэтому дешевле.
отчаянный вы...
скорее нищий, чем отчаянный. айсибиси за лишние 800 тыщ лаябилити чаржит больше, чем, к примеру, бисиэйэй, а откуда я это больше возьму? вот и приходится перебиваться с хлеба на воду, как последний нищеброд. кстате говоря, в случае "чо" 1 лям - это тоже "ниочём", как теперь говорят. у лоеров случаев насмотрелся.
Аватара пользователя
akela
Графоман
Сообщения: 13056
Зарегистрирован: 21 авг 2007, 10:25
Откуда: ru->de->bc.ca

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение akela »

paw: 09 апр 2020, 19:46 У кого в семьях несколько машин, оставили страховку на одной.
Теперь это можно сделать ещё более невозбранно:
https://www.citynews1130.com/2020/04/16 ... e-changes/
ICBC will be waiving the $30 cancellation and $18 re-plating fees for those who choose to cancel their insurance.

“We know many British Columbians are facing financial challenges as a result of the COVID-19 pandemic,” Nicolas Jimenez, president and CEO of ICBC, says in a release.

Customers will be required to remove the plates from their vehicles and store the latter while not insured.

Customers who reinsure vehicles on May 30 or after will be able to re-use their plates. Those reinsuring prior to that date will be issued new plates at no charge, and at that time are expected to surrender their old ones, according to ICBC.
Аватара пользователя
Waterbyte
Графоман
Сообщения: 44875
Зарегистрирован: 10 авг 2007, 13:43

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение Waterbyte »

akela: 09 апр 2020, 13:36 Намедни выяснилось, что, по законам военного времени, можно изменить условия ICBC-страховки или сделать renewal - через онлайн! Ибо все Автопланы закрыты и работают из дома.
Например здесь, или на сайте другого Автоплан-брокера.
хакнули, похоже, этого автоплан-брокера. сунулсо туда было за очередным ренюалом - да не тут-то было:
Our ‘ICBC Online Request form’ is temporarily unavailable. For assistance, please contact a Sussex Insurance location near you.

а намедни получил от них такое письмо:
Dear Valued Client,

I am writing further to our notice sent to you on August 5th, 2020, regarding a security incident involving the brief compromise of a group of Sussex Insurance email accounts. Since that preliminary notice, we have determined that some personal information of yours could have been compromised as a result of the intrusion.

What happened?

On July 30th, 2020, an unknown third party temporarily gained access to a group of Sussex Insurance email accounts and sent out emails inviting recipients to click on a link which, if clicked on, attempted to install known “bitcoin-mining” malware. We immediately identified the incident and restored security to the account by removing the intruder's access to the accounts.

To further safeguard your personal information, we immediately implemented additional security measures. More specifically, we forced a global password reset for all email accounts and will be conducting security training with all staff. We are continuing to strengthen our security infrastructure as the landscape of cybersecurity risks changes and evolves.

Immediately following the incident, we launched a comprehensive investigation to understand what happened. Because we cannot determine precisely which emails and attachments the unauthorized individual may have accessed, we conducted a comprehensive review to determine the extent of information that could have been exposed. Our review confirms that there is the possibility that some of your personal information was at risk of being exposed.

What information of mine was potentially compromised?

We have no reason at this time to believe that this was a hack for information. The attacker appears to have been focused on gaining access to email accounts to send out a link which, if clicked on, attempted to install malware for the purpose of bitcoin mining. There is no indication our client files, which are maintained on a separate secure system, or records of client transactions/financial information were directly compromised.

However, because we cannot definitely rule out that the content of the hacked email accounts was accessed, there is a possibility that your personal information could have been accessed by the attacker. We have determined that one or more of the following types of your information could have been compromised: name; email address; phone number; and personal banking information may also have been compromised.

Client confidentiality is very important to our office and we felt it was important to advise you of the situation and advise you of the steps we have taken in response. In addition to working with our network support provider, we have notified the Office of the Information and Privacy Commissioner of British Columbia of the breach.

We are committed to protecting your personal information and addressing any harm caused by this attack. Although the information does not present a significant risk of financial fraud or identity theft, we are providing you with a one-year subscription to TransUnion’s myTrueIdentity.

To receive this credit protection service, please contact us at help@sussexinsurance.ca and we will provide you with registration details.

What can I do?

In response, we recommend that you take the following steps:
Whether or not you register for the TransUnion service you may order a copy of your credit report from the major credit reporting agencies in Canada – Equifax, Experian and Trans Union – free of charge

You can place a "credit freeze" on your credit file so that no credit reports can be released without your approval. Please contact the three national credit bureaus below for more information. To contact the three credit bureaus, you can call the numbers below, or you can visit their websites for further contact information:
Equifax: 1-800-685-1111; www.equifax.ca
Experian: 1-888-826-1718; www.experian.ca
TransUnion: 1-800-465-7166; www.transunion.com
Monitor your bank and credit card accounts for unusual or suspicious activity. Contact your bank or financial institution immediately if you identify any unusual activity.

Enroll in alerts with your bank so you get notification of charges to your credit cards or unusual activity with your account.

As always, be vigilant with respect to the widespread risk of phishing attacks. In particular, exercise caution with email correspondence or telephone calls that purport to come from Sussex Insurance and that request your credentials or any other confidential information, or that direct you to perform wire transfer payments to Sussex Insurance. You should always confirm any such requests by contacting your Sussex Insurance agent before taking further action.

Exercise caution when opening email attachments or clicking links in emails.

Ensure your computer has installed the latest updates and patches.

We value your trust and we always want to be transparent with you. That is why we immediately notified all affected clients of this incident on August 5th without knowing for certain whether your information was potentially compromised, worked as quickly as we could to get you accurate information about how you may be impacted, and have immediately offered you the identity theft protection service from TransUnion.

In addition, we have reported this potential breach, as well as the steps we have taken in response, to the Office of the Information and Privacy Commissioner of British Columbia (“OIPC”), and intend to implement any additional recommendations the OIPC may advise. You are welcome to contact the OIPC directly, at:

Office of the Information and Privacy Commissioner for British Columbia
PO Box 9038 Stn. Prov. Govt. Victoria B.C. V8W 9A4
250-387-5629
info@oipc.bc.ca

We recognize the concern this may cause. I can assure you that the security of your personal and financial information is one of our most important priorities. If there is anything, we can do to further address your concerns, please do not hesitate to reply to this email.


Sincerely,

Ken Armstrong
President
Sussex Insurance
похоже, что все обосрались и с перепугу айтишников турнули. и теперь придёццо в маске шкондылять в суперстор, волмарт, или где там они всё ещё открыты...
LeeVan
Графоман
Сообщения: 27525
Зарегистрирован: 06 май 2004, 09:34

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение LeeVan »

Waterbyte: 10 апр 2020, 20:47 в случае "чо" 1 лям - это тоже "ниочём", как теперь говорят. у лоеров случаев насмотрелся.
А сколько аверидж нынче?
Аватара пользователя
Waterbyte
Графоман
Сообщения: 44875
Зарегистрирован: 10 авг 2007, 13:43

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение Waterbyte »

LeeVan: 29 авг 2020, 12:40
Waterbyte: 10 апр 2020, 20:47 в случае "чо" 1 лям - это тоже "ниочём", как теперь говорят. у лоеров случаев насмотрелся.
А сколько аверидж нынче?
для пассажирских машин и мелких траков - 5, для больших - 10.
Аватара пользователя
Vims
Northern Yeti
Сообщения: 20745
Зарегистрирован: 17 фев 2003, 15:53
Откуда: Magadan - Vancouver
Контактная информация:

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение Vims »

Waterbyte: 29 авг 2020, 13:57
LeeVan: 29 авг 2020, 12:40
Waterbyte: 10 апр 2020, 20:47 в случае "чо" 1 лям - это тоже "ниочём", как теперь говорят. у лоеров случаев насмотрелся.
А сколько аверидж нынче?
для пассажирских машин и мелких траков - 5, для больших - 10.
те 200к бейсик это даже и на кофе не хватит :twisted:
Аватара пользователя
Waterbyte
Графоман
Сообщения: 44875
Зарегистрирован: 10 авг 2007, 13:43

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение Waterbyte »

Vims: 29 авг 2020, 14:05те 200к бейсик это даже и на кофе не хватит :twisted:
на кофе, может, и хватит, но если надо оплачивать чьё-то лечение, то про кофе как-то забываеццо.

пыс. где ещё страховые сегодня открыты, куда можно без намордника зайти?
Аватара пользователя
Vims
Northern Yeti
Сообщения: 20745
Зарегистрирован: 17 фев 2003, 15:53
Откуда: Magadan - Vancouver
Контактная информация:

Re: Autoplan: change/renew policy online.

Сообщение Vims »

Waterbyte: 29 авг 2020, 14:08
Vims: 29 авг 2020, 14:05те 200к бейсик это даже и на кофе не хватит :twisted:
на кофе, может, и хватит, но если надо оплачивать чьё-то лечение, то про кофе как-то забываеццо.

пыс. где ещё страховые сегодня открыты, куда можно без намордника зайти?
я без маски в суперсторе ходил пофиг :lol:
Ответить