One of a growing number of compact cars with automatic emergency braking, the 2016 Honda Civic actually supplies that safety feature in two different body styles, so far: It’s part of the Honda Sensing suite of safety measures that’s available for both the Civic sedan, previously picked as the 2016 North American Car of the Year, and the recently introduced Civic coupe.
One of a growing number of compact cars with automatic emergency braking, the 2016 Honda Civic actually supplies that safety feature in two different body styles, so far: It’s part of the Honda Sensing suite of safety measures that’s available for both the Civic sedan, previously picked as the 2016 North American Car of the Year, and the recently introduced Civic coupe.
У Теслы, естественно, такая система тоже есть, и работает всегда, независимо от автопилота. Но у всех машин Automatic emergency braking работает в очень ограниченном числе ситуаций и реально может помочь лишь до определённой скорости. Если кто-то захочет въехать в дерево, он скорее всего въедет.
alpax писал(а): ↑20 апр 2021, 11:37А какая машина затормозит?
Мерседес 2016 года. GLE350d у меня. Не говоря уже о более новых моделях...
Ты точно знаешь? Я бы не был так уверен.
bedi писал(а): ↑20 апр 2021, 20:58Удивительно что Тесла не тормозит если это так
Дело не в Тесле, а в том, что AEB расчитано в первую очередь на то, чтобы не въехать в впереди-идущую машину, которая резко остановилась, или просто была припаркована, на деревья и столбы может не среагировать, к тому же работает эта система только до определённой скорости.
The car companies don't hide the fact that today's AEB systems have blind spots. It's all there in the owner's manuals, typically covered by both an all-encompassing legal disclaimer and explicit examples of why the systems might fail to intervene. For instance, the Camry's AEB system may not work when you're driving on a hill. It might not spot vehicles with high ground clearance or those with low rear ends. It may not work if a wiper blade blocks the camera. Toyota says the system could also fail if the vehicle is wobbling, whatever that means. It may not function when the sun shines directly on the vehicle ahead or into the camera mounted near the rearview mirror.
...
Thatcham Research, the U.K.'s analogue to America's IIHS, has conducted similar trials at high-enough speeds to know that these systems ultimately reach a threshold where they will neither alert nor brake for a stationary vehicle. Instead, they'll slam into a stopped car at full speed. "As speeds get higher, physically the car can't understand the situation and stop quickly enough. We've seen that with the ACC systems as well," says Matthew Avery, director of insurance research at Thatcham.
Появляются подробности про недавнюю аварию Tesla в Техасе. Как почти всегда происходит с новостями про Теслу, журналюги слегка преувеличили, в частности приврав про тушение пожара.
A crash and subsequent fire of a Tesla Model S this past weekend quickly caught attention online for its "four-hour" blaze, but that's not exactly what happened, the fire chief told Car and Driver today.
The initial fireball was contained in a matter of minutes, and it was just tiny flareups that were a longer-lasting problem, chief Palmer Buck explained to the Houston Chronicle and C/D.
Although the chief acknowledges EV fires require different tactics by firefighters, Tesla and government safety data asserts that traditional internal-combustion vehicles experience one fire for every 19 million miles traveled; for Teslas EVs, it's one fire for 205 million miles traveled.
alpax писал(а): ↑24 апр 2021, 09:38
Появляются подробности про недавнюю аварию Tesla в Техасе. Как почти всегда происходит с новостями про Теслу, журналюги слегка преувеличили, в частности приврав про тушение пожара.
A crash and subsequent fire of a Tesla Model S this past weekend quickly caught attention online for its "four-hour" blaze, but that's not exactly what happened, the fire chief told Car and Driver today.
The initial fireball was contained in a matter of minutes, and it was just tiny flareups that were a longer-lasting problem, chief Palmer Buck explained to the Houston Chronicle and C/D.
Although the chief acknowledges EV fires require different tactics by firefighters, Tesla and government safety data asserts that traditional internal-combustion vehicles experience one fire for every 19 million miles traveled; for Teslas EVs, it's one fire for 205 million miles traveled.
А сколько заплатили за этот правильный репорт случайно не сказано??
Stranger писал(а): ↑06 май 2021, 14:36
Хакеры взломали электрокар Tesla при помощи дрона:
Ага, попадалось в новостях недавно.
Сейчас в теории можно взломать любой современный автомобиль - во всех электроники много. Вопрос теперь стоит о том, как на это реагируют разработчики и производители, и насколько быстро исправляют. И вот тут уже очень показательно: Tesla в кратчайшие сроки эту проблему исправила, а другие производители, похоже, даже не почесались. Реакция Intel - типичный пример. Помнится, с Крайслером было подобное - когда хакеры нашли способ взломать, сообщили производителю, и те полгода вообще ничего не делали, и исправили в конце концов аж через 9 месяцев.
Заметный прогресс в сети суперчарджеров в BC - уже строится путь на север в Prince George. Из Банфа через Джаспер можно будет проехать северным маршрутом по 16-му хайвею через Эдмонтон в Саскатун. Ну и всё на восток от Келовны будет покрыто скоро. Не то, что мне лично это надо, но полезно иметь варианты для всей той кучи Тесл, что появились в BC в последнее время.
alpax писал(а): ↑04 июн 2021, 14:02
Заметный прогресс в сети суперчарджеров в BC - уже строится путь на север в Prince George. Из Банфа через Джаспер можно будет проехать северным маршрутом по 16-му хайвею через Эдмонтон в Саскатун. Ну и всё на восток от Келовны будет покрыто скоро. Не то, что мне лично это надо, но полезно иметь варианты для всей той кучи Тесл, что появились в BC в последнее время.
Сегодня заработал суперчарджер в Северном Ванкувере, ждут со дня на день открытия в Коквитламе. В Хопе достраивают новый (второй) 12-местный.