VW Golf

Авто и мототранспорт и все что с этим связано.
oblom
Читатель
Сообщения: 10786
Зарегистрирован: 20 фев 2003, 22:04

Сообщение oblom »

а за удовольствие надо денежки дополнительно отмусолить.

это ты сказал? ну вот мои цифры подтверждают что ничего отмусоливать не надо
LeeVan
Графоман
Сообщения: 28458
Зарегистрирован: 06 май 2004, 09:34

Сообщение LeeVan »

определим понятие "экономия".
Почитал, предположим, форум. А там говорят: если ты пересядешь со своего бензинового монстра на фольцваген гольф дизель, то ты сэкономишь в год на бензине штуку ажно.
Заявление серьезное. Берем калькулятор, начинаем считать.
Бензиновый монстр обходится мне из расчета NNN баков в месяц.
Владеть я им собираюсь 5 лет.
В эти NNN баков в месяц входит: страховка, бензин, доля цены, мэйтенанс.
Одухотворенный я продал бензинового монстра, и купил голф.
Плюс-минус, два на ум пошло, три с ума сошло, плюс подоходный минус бездетность итого MMM в месяц.
Теперь внимательно следите за руками.
Если NNN=500 а MMM=400 то я натурально за год сэкономлю 1200 пиастров. И это в последнюю очередь зависит от цены топлива.
Если NNN=500 а MMM= 600 то простите, никакой экономии не имеет места быть. Даже если расход топлива 2 литра на 100 км.

Вот сопсна основной посыл.
А что говорит по этому поводу гражданин Эдмундс и девица Ленорман мне по барабану, граждане.
Голос кошелька громче и доходчивее.
oblom
Читатель
Сообщения: 10786
Зарегистрирован: 20 фев 2003, 22:04

Сообщение oblom »

ты конечно мастер на пальцах считать, но за тебя уже умные дядьки все посчитали и назвали это термином кост оф оунершип.
ТСО ....дык вот он у дизеля против бензина на конкретной модели гольфа -тсо 0.51 - 0.47 на милю при пробеге 15 тышь миль...
тоесть дизель дороже на 4 цента при этом пробеге......ты будешь смеятся ,но при возрастании пробега в год цифры будут меняться и дезель на каком то этапе станет выгоднее бунзина
LeeVan
Графоман
Сообщения: 28458
Зарегистрирован: 06 май 2004, 09:34

Сообщение LeeVan »

oblom писал(а):ты конечно мастер на пальцах считать, но за тебя уже умные дядьки все посчитали и назвали это термином кост оф оунершип.
ТСО ....дык вот он у дизеля против бензина на конкретной модели гольфа -тсо 0.51 - 0.47 на милю при пробеге 15 тышь миль...
тоесть дизель дороже на 4 цента при этом пробеге......ты будешь смеятся ,но при возрастании пробега в год цифры будут меняться и дезель на каком то этапе станет выгоднее бунзина
это все славно. И дяденьки умные, и претензий у меня к ним нету.
Вот только если NNN < MMM на 5 лет срока эксплуатации, так я тех дяденек видел вместе с их наукой. У них наука абстрактная, а у меня автомобили и деньги конкретные.
oblom
Читатель
Сообщения: 10786
Зарегистрирован: 20 фев 2003, 22:04

Сообщение oblom »

не хочешь считать учится....ну и не надо
Zy
Маньяк
Сообщения: 4706
Зарегистрирован: 20 янв 2005, 19:11

Сообщение Zy »

тсо 0.51 - 0.47 на милю при пробеге 15 тышь миль...
У дизеля стоимость выше из-за более высокой первоначальной цены или обслуживание более дорогое?
oblom
Читатель
Сообщения: 10786
Зарегистрирован: 20 фев 2003, 22:04

Сообщение oblom »

Year 1 Year 2 Year 3 Year 4 Year 5 5-yr Total
Depreciation $5,252 $1,955 $1,721 $1,525 $1,369 $11,822
Financing $1,289 $1,039 $771 $484 $175 $3,758
Insurance $1,973 $2,042 $2,113 $2,187 $2,264 $10,579
Taxes & Fees $1,699 $21 $59 $21 $59 $1,859
Fuel $1,024 $1,055 $1,087 $1,120 $1,154 $5,440
Maintenance $264 $726 $545 $1,038 $1,055 $3,628
Repairs $0 $0 $0 $400 $611 $1,011

Yearly Totals $11,501 $6,838 $6,296 $6,775 $6,687 $38,097

Year 1 Year 2 Year 3 Year 4 Year 5 5-yr Total
Depreciation $4,942 $1,809 $1,592 $1,411 $1,266 $11,020
Financing $1,191 $961 $713 $447 $162 $3,474
Insurance $1,956 $2,024 $2,095 $2,168 $2,244 $10,487
Taxes & Fees $1,574 $21 $58 $21 $58 $1,732
Fuel $1,317 $1,357 $1,398 $1,440 $1,483 $6,995
Maintenance $180 $566 $396 $871 $924 $2,937
Repairs $0 $0 $0 $302 $463 $765

Yearly Totals $11,160 $6,738 $6,252 $6,660 $6,600 $37,410


поправка.... 51 vs 50 ( не ту модель сравнивал с дизелем)
ага....у него маинтенас выше
Zy
Маньяк
Сообщения: 4706
Зарегистрирован: 20 янв 2005, 19:11

Сообщение Zy »

Понятно.
LeeVan
Графоман
Сообщения: 28458
Зарегистрирован: 06 май 2004, 09:34

Сообщение LeeVan »

oblom писал(а): Financing $1,289 $1,039 $771 $484 $175
как интересно.
Но по какой-то причине я лично плачу за машину каждый месяц одну и ту же сумму.
Я чего-то не понял?
oblom
Читатель
Сообщения: 10786
Зарегистрирован: 20 фев 2003, 22:04

Сообщение oblom »

ага, не понял

Financing
This is the interest expense on a loan in the amount of the True Market Value® purchase price (including typical equipment) plus the destination charge (for new cars) and the base sales tax and initial fees for your state, assuming a 10% down payment and a loan term of 60 months. The interest rate used is the prevailing rate that banks and other direct automotive lenders are charging consumers in your geographic region who are in the Gold credit tier (which encompasses the majority of the car-buying population) of the Edmunds.com Finance Rate Estimator.

Note: Even if you do not finance your vehicle, the inclusion of financing cost in determining True Cost to OwnSM is still appropriate because it reflects the "opportunity cost" of the return you could have made if you had invested the Purchase Price elsewhere. Close Window
LeeVan
Графоман
Сообщения: 28458
Зарегистрирован: 06 май 2004, 09:34

Сообщение LeeVan »

[quote="oblom"]ага, не понял[quote]

я не понял, причем все это.
Поясню еще раз, чтобы уточнить, что именно я неправильно понял.
Купил я, предположим, машину.
Ежемесячно я плачу некоторую сумму. Она постоянна на 5 лет.
Страховка тоже считай постоянна (дискаунт можно усреднить на те же 5 лет). Мэйтенанс - аналогично. Топливо соответственно.
Получается некоторая сумма в месяц. Более менее определенная.
Она показывает, сколько я трачу в месяц на перемещение моей тушки.
Сменил я авто. Появилась вторая цифра.
Сравнил первую со второй и выяснил, сколько я экономлю в месяц в результате смены авто.
Тоись если мои расходы уменьшились, я экономлю.
Если увеличились, то наоборот.

Где изъян?
Аватара пользователя
Gael
Житель
Сообщения: 634
Зарегистрирован: 06 мар 2006, 11:40
Откуда: Ireland -> USA (CA)

Сообщение Gael »

oblom писал(а): Insurance $1,973 $2,042 $2,113 $2,187 $2,264
Вроде оно должно уменьшаться со временем, по мере накопления no claim discount, нет? :shock:
oblom
Читатель
Сообщения: 10786
Зарегистрирован: 20 фев 2003, 22:04

Сообщение oblom »

изьян в том что ты ТСО считаешь неправильно, не учитывешь некоторые показатели.
LeeVan
Графоман
Сообщения: 28458
Зарегистрирован: 06 май 2004, 09:34

Сообщение LeeVan »

oblom писал(а):изьян в том что ты ТСО считаешь неправильно, не учитывешь некоторые показатели.
Ok.
Изложи, пожалуйста, доступно.
Если есть желание и возможность.
Я ориентируюсь на конкретные деньги, которые я плачу. Их легко можно увидеть и посчитать. Увидеть можно в банковской распечатке.
А посчитать на калькуляторе.
Что я не увидел?
oblom
Читатель
Сообщения: 10786
Зарегистрирован: 20 фев 2003, 22:04

Сообщение oblom »

How We Calculate True Cost to OwnSM

The True Cost to OwnSM calculations use the following set of assumptions:

* Ownership expenses are considered over a five-year time span
* You will drive an average of 15,000 miles per year
* You are financing the vehicle using traditional financing, not lease financing
* You are in the Gold credit tier for the purpose of determining your finance rate
* You are putting a 10% down payment on the vehicle at purchase
* Your retail contract term is 60 months
* You represent the average demographic for insurance rate consideration

Using proprietary formulas, we calculate the five-year costs for the seven cost categories that make up the TCO (depreciation, insurance, financing, taxes & fees, fuel, maintenance and repairs). We take into account widely available manufacturer to customer cash rebates on new cars, which may result in a lower net cost of ownership. However, we do not account for other types of cash rebates or incentives due to the variability in the offers as well as the eligibility rules for such offers.
Explanation of True Cost to OwnSM Terms

Depreciation
This is the amount by which the value of a vehicle declines from its purchase price. The purchase price employed for new cars is the vehicle's True Market Value® price in your state (including typical equipment and destination charge) less any widely available customer cash rebates. The purchase price employed for used cars is the vehicle's Private Party True Market Value® price in your state. The resale value assumes the vehicle will be in "clean" condition, will be driven an average of 15,000 miles per year, and will be sold to a private party. Close Window

Insurance
This is the estimated average annual insurance premium being charged by insurers in your state. The premium has been determined based on industry-wide, state-by-state data from the National Association of Insurance Commissioners (NAIC)* for all makes, models, drivers, usage/mileage, etc. for the major coverages (liability, comprehensive and collision), and vehicle-specific rating data from one of the country's largest insurance companies.

While this information is specific to vehicle make, model, model year and body type, your personal information is not taken into consideration and could greatly alter the actual premium quoted by an insurer. Factors that will affect your rate include your age, marital status, credit history, driving record, and the garaging address of your vehicle.

* Data from the NAIC's most recently available Average Auto Expenditure and Premium report has been used in this calculation. The NAIC does not endorse or support any analysis or conclusions based upon the use of this data. Close Window

Financing
This is the interest expense on a loan in the amount of the True Market Value® purchase price (including typical equipment) plus the destination charge (for new cars) and the base sales tax and initial fees for your state, assuming a 10% down payment and a loan term of 60 months. The interest rate used is the prevailing rate that banks and other direct automotive lenders are charging consumers in your geographic region who are in the Gold credit tier (which encompasses the majority of the car-buying population) of the Edmunds.com Finance Rate Estimator.

Note: Even if you do not finance your vehicle, the inclusion of financing cost in determining True Cost to OwnSM is still appropriate because it reflects the "opportunity cost" of the return you could have made if you had invested the Purchase Price elsewhere. Close Window

Taxes & Fees
Sometimes referred to as DMV fees, this consists of the base sales taxes, license and registration fees in your state, and gas guzzler tax if applicable. These taxes and fees are frequently based on a percentage of the purchase price, and generally decrease as the vehicle ages and loses its value. Note that the average state sales tax that we use includes local and county taxes. Close Window

Fuel
This expense is based on EPA mileage figures, assuming consumption consists of two-thirds highway and one-third city driving, and that the vehicle has an automatic transmission unless automatic is not available. Cost estimates are based on self-service prices, using an average mix of two-thirds regular grade and one-third mid-grade gasoline; premium gasoline for vehicles whose manufacturers recommend premium grade; or diesel fuel for diesel models. Close Window

Maintenance
This is the estimated expense of two types of maintenance: scheduled and unscheduled. Scheduled maintenance is the performance of factory-recommended items at periodic mileage and/or calendar intervals. Unscheduled maintenance includes wheel alignment and the replacement of items such as the battery, brakes, headlamps, hoses, exhaust system parts, taillight/turn signal bulbs, tires and wiper blades/inserts. Estimated tire replacement costs are supplied to Edmunds.com by The Tire Rack, Inc. Close Window

Repairs
This is the estimated expense for repairs not covered by the vehicle manufacturer's warranties over the five years from the date of purchase, assuming an average of 15,000 miles are driven annually. This expense is based on the cost of a typical "zero deductible" extended warranty for the vehicle, minus the estimated amount of that cost that consists of the warranty provider's overhead and profit. Close Window

Total Cash Price
For new vehicles, the Total Cash Price shown is the vehicle's True Market Value® (TMV) price plus typically equipped options, destination charge, base tax and fees for the state, and, if applicable, guzzler tax; less any widely available manufacturer-to-customer cash rebates. For used vehicles, the Total Cash Price shown is the sum of the vehicle's Private Party TMV® price in "clean" condition, typically equipped options, and base tax and fees for the state. Close Window
Ответить