Isha писал(а):Так это, а почему не 3ю/ overdrive?
Интересный вопрос, между прочим. Я уже писала, что мой мануал overdrive рекомендует использовать, когда есть необходимость часто переключать передачи. С другой стороны википедия вот пишет
Overdrive (OD) is a term used to describe a mechanism that allows an automobile to cruise at sustained speed with reduced engine RPM
С другой стороны, она же пишет, что
For an automatic transmission, it is almost always best to select overdrive and allow the transmission to control engagement of the overdrive. (
It may be necessary to switch it off if the vehicle is being operated in a mountainous area or when towing a trailer.)
С третьей стороны
The most fundamental meaning is that of an overall gear ratio between engine and wheels, such that the car is now over-geared and can no longer reach its potential top speed, i.e. the car could travel faster if it were in a lower gear, with the engine turning more quickly
Тогда логичнее всего включить вторую и overdrive.
Какие еще будут мнения?
P.S. Вспомнилось
On the third hand (these mental states sprout additional forelimbs all the time)
Isha писал(а):
Опять же, там где можно ехать 70-80 вопрос торможения стоит чуть менее остро чем там, где машина норовит разогнаться по полной, а дорога (и водительская голова) позволяет не более 30-40...
Имелось ввиду 70-80 уже с торможением.