Хочу в Канаду.
Правила форума
Пожалуйста, ознакомьтесь с правилами данного форума
Пожалуйста, ознакомьтесь с правилами данного форума
-
- Житель
- Сообщения: 612
- Зарегистрирован: 27 сен 2007, 19:07
- Откуда: Ванкувер
Re: Хочу в Канаду.
И конкретно для БиСи:
Statement of Purpose
The primary focus of GALE BC is to advocate for change in the educational system which will result in a positive environment for lesbians, gays and bisexuals in education, whether they are students, parents, teachers, or administrators.
GALE BC also offers support to members through regular meetings, social events and monthly newsletter.
There is a pressing need for lesbians, gays and bisexuals in education to be able to support one another in the face of homophobia and intolerance within the educational system and society in general.
http://www.galebc.org/about.htm
И привет от BC Teachers Federation:
Homophobia and Heterosexism Action Group
The BCTF has created a Homophobia and Heterosexism Action Group to help support you in your work as teachers or social justice activists. One of our immediate goals is to improve access to resources on lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) issues for teachers. Another goal is to provide support for rural and isolated locals. We have developed a comprehensive action plan with actions and timelines over a multi-year period.
Here are some resources to help you in your classroom.
Workshops
Free BCTF workshops on anti-homophobia education focus on developing sensitivity to sexual minority issues, breaking down stereotypes, building inclusive schools and communities, and developing actions and concrete strategies to support gay and lesbian students.
http://www.bctf.ca/SocialJustice.aspx?id=6106
Это вам не Основы Православной Культуры, товарищи...
Statement of Purpose
The primary focus of GALE BC is to advocate for change in the educational system which will result in a positive environment for lesbians, gays and bisexuals in education, whether they are students, parents, teachers, or administrators.
GALE BC also offers support to members through regular meetings, social events and monthly newsletter.
There is a pressing need for lesbians, gays and bisexuals in education to be able to support one another in the face of homophobia and intolerance within the educational system and society in general.
http://www.galebc.org/about.htm
И привет от BC Teachers Federation:
Homophobia and Heterosexism Action Group
The BCTF has created a Homophobia and Heterosexism Action Group to help support you in your work as teachers or social justice activists. One of our immediate goals is to improve access to resources on lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) issues for teachers. Another goal is to provide support for rural and isolated locals. We have developed a comprehensive action plan with actions and timelines over a multi-year period.
Here are some resources to help you in your classroom.
Workshops
Free BCTF workshops on anti-homophobia education focus on developing sensitivity to sexual minority issues, breaking down stereotypes, building inclusive schools and communities, and developing actions and concrete strategies to support gay and lesbian students.
http://www.bctf.ca/SocialJustice.aspx?id=6106
Это вам не Основы Православной Культуры, товарищи...
-
- Маньяк
- Сообщения: 4385
- Зарегистрирован: 20 май 2005, 10:08
- Откуда: Burnaby
Re: Хочу в Канаду.
Многа букафф, ниасилил.Privet2007 писал(а):Так я Мужик и есть. Привет!![]()
Слав, лови! http://www.pflagcanada.ca/en/links-e.as ... e=teachers
Я могу уточнить вопрос: меня интересуют, какие школы в Кокитламе, например, (Вы же жили в районе Локхид Молла?) пропагандируют гомосексуализм.
Еще точнее: на каких предметах (сайенс, математика, биология...).
Интересно было бы знать, эта информация у Вас от Ваших детей или Вы просто теоретизируете?
На последний вопрос я ответ почти догадываюсь.
Теперь, в даунтауне, какая школа? На каких предметах.
И, пожалуйста, попробуйте своими словами. А ссылку - в конце, так - для порядка.
-
- Маньяк
- Сообщения: 4385
- Зарегистрирован: 20 май 2005, 10:08
- Откуда: Burnaby
Re: Хочу в Канаду.
"Этт точно!"Privet2007 писал(а):И конкретно для БиСи:
...
Это вам не Основы Православной Культуры, товарищи...
(С) Белое солнце пустыни
Есть еще один вопрос, но, боюсь, что он будет обидным: "Почем опиум для народа?" (С) Ильф и Петров.
-
- Житель
- Сообщения: 612
- Зарегистрирован: 27 сен 2007, 19:07
- Откуда: Ванкувер
Re: Хочу в Канаду.
Слав, ну откуда мне знать в каких конкретно школах и чему конкретно учат
Я дал Вам конкретные ссылки, привёл очень конкретные цитаты, и там всё понятно у кого и какие цели в канадских школах.

- Mr. Trump
- Графоман
- Сообщения: 9948
- Зарегистрирован: 23 апр 2005, 08:28
- Откуда: Cowtown
Re: Хочу в Канаду.
Мне не понятно. Сссыли посмотрел, ноPrivet2007 писал(а):Слав, ну откуда мне знать в каких конкретно школах и чему конкретно учатЯ дал Вам конкретные ссылки, привёл очень конкретные цитаты, и там всё понятно у кого и какие цели в канадских школах.
не нашел. Дайте конкретную ссылку или пример.прогомосексуальные лекции педерастов-учителей.
-
- Житель
- Сообщения: 612
- Зарегистрирован: 27 сен 2007, 19:07
- Откуда: Ванкувер
Re: Хочу в Канаду.
Trump (и Слав), пожалуйста:
Workshops
Many of the workshops dealing with GLBT issues devised by GALE are now incorporated through the BCTF Pro-D workshops (to order, please go to: BCTF Professional Development). The GALE Workshop Committee, however, can present (on a limited basis) a variety of workshops to groups such as teachers, counsellors, staff reps, administrators, student teachers, parents, and/or students (Выделенно Прветом2007). Each workshop is tailored to the needs of the intended audience and, in consultation with the facilitators, can be designed to include any combination of topics from the following:
(NOTE: G/L/B/T refers here to Gay/Lesbian, Bisexual/Transgendered)
• Starting a Gay-Straight Alliance at your school
• Definitions and terminology
• Accuracy vs. myths
• "Coming Out" issues
• Personal stories/experiences
• Personal and group action plans
• Famous lesbians and gays in history
• Dealing with name-calling
• Legal issues for educators
• Different forms of homophobia
• Different levels of acceptance
• Heterosexual privilege
• Media messages re sexual orientation
• Counselling issues for G/L/B/T youth
• Presenting positive role models for youth
• Why teach about homosexuality?
• Recommended resources and their usage
• Rationale and background for integrating material into the curriculum
• Making the connections between heterosexism and racism, sexism, ethnocentrism, etc.
• Incorporating awareness of G/L/B/T issues in a variety of subject areas and grade levels
• Suggestions for appropriate placement of activities within the existing curriculum
• Sharing/discussing participants' views about homosexuality, homophobia, heterosexism
• Responsibilities and duties of teachers, administrators, school boards and government
• Strategies for making schools safe and inclusive for G/L/B/T youth, staff, and families
• The positive and negative uses of language; suggestions for more inclusive language
• Stresses and behaviors of G/L/B/T youth, and for any youth questioning their sexual orientation
• Looking at various case studies/scenarios; deciding how best to deal with such situations
http://www.galebc.org/projects.htm
И ещё...
Ten things you can say or do when you hear "That's so gay!"
Ask, “How would you feel if your name/identity was inserted instead of ‘gay’?” i.e.: “That’s so Bryce/ Gurvir / Aisha! etc.” and it was used repetitively.
Ask, “What does that mean?” or say, “That’s so what?” Typical student response, “It’s stupid/weird, etc.” Teacher response: “That’s the same as saying, ‘Gay people are stupid/weird,’ and I find that offensive.”
Ask, “How can a book/idea/song have a sexual orientation?” if they are referring to an inanimate object when using this slur.
Say, “You might be surprised to know that what you just said could hurt someone’s feelings.”
Say, “This is a homophobia-free zone. Homophobic slurs like that are not tolerated here.”
Ask, “What does gay mean?” Use this opportunity to discuss the language of oppression.
Show one of the NFB videos: Sticks and Stones, One of Them, or In Other Words.
Download classroom posters on this topic from the GALE-BC web site: http://www.galebc.org
Say, “Gay is OK.”
Make links between homophobic slurs and other forms of discrimination. Use analogies between racism, sexism, ableism, ethnocentrism, etc.
USE A STRATEGY THAT REFLECTS YOUR PERSONAL TEACHING STYLE AND IS APPROPRIATE TO THE SITUATION AT HAND. “Homophobia is like Racism and Anti-Semitism and other forms of bigotry, in that it seeks to dehumanize a large group of people, to deny their humanity, their dignity, and personhood… I appeal to everyone who believes in Martin Luther King Jr.’s dream to make room at the table of brother and sisterhood for lesbian and gay people.” Coretta Scott King,
http://www.bctf.ca/SocialJustice.aspx?id=6120
Workshops
Many of the workshops dealing with GLBT issues devised by GALE are now incorporated through the BCTF Pro-D workshops (to order, please go to: BCTF Professional Development). The GALE Workshop Committee, however, can present (on a limited basis) a variety of workshops to groups such as teachers, counsellors, staff reps, administrators, student teachers, parents, and/or students (Выделенно Прветом2007). Each workshop is tailored to the needs of the intended audience and, in consultation with the facilitators, can be designed to include any combination of topics from the following:
(NOTE: G/L/B/T refers here to Gay/Lesbian, Bisexual/Transgendered)
• Starting a Gay-Straight Alliance at your school
• Definitions and terminology
• Accuracy vs. myths
• "Coming Out" issues
• Personal stories/experiences
• Personal and group action plans
• Famous lesbians and gays in history
• Dealing with name-calling
• Legal issues for educators
• Different forms of homophobia
• Different levels of acceptance
• Heterosexual privilege
• Media messages re sexual orientation
• Counselling issues for G/L/B/T youth
• Presenting positive role models for youth
• Why teach about homosexuality?
• Recommended resources and their usage
• Rationale and background for integrating material into the curriculum
• Making the connections between heterosexism and racism, sexism, ethnocentrism, etc.
• Incorporating awareness of G/L/B/T issues in a variety of subject areas and grade levels
• Suggestions for appropriate placement of activities within the existing curriculum
• Sharing/discussing participants' views about homosexuality, homophobia, heterosexism
• Responsibilities and duties of teachers, administrators, school boards and government
• Strategies for making schools safe and inclusive for G/L/B/T youth, staff, and families
• The positive and negative uses of language; suggestions for more inclusive language
• Stresses and behaviors of G/L/B/T youth, and for any youth questioning their sexual orientation
• Looking at various case studies/scenarios; deciding how best to deal with such situations
http://www.galebc.org/projects.htm
И ещё...
Ten things you can say or do when you hear "That's so gay!"
Ask, “How would you feel if your name/identity was inserted instead of ‘gay’?” i.e.: “That’s so Bryce/ Gurvir / Aisha! etc.” and it was used repetitively.
Ask, “What does that mean?” or say, “That’s so what?” Typical student response, “It’s stupid/weird, etc.” Teacher response: “That’s the same as saying, ‘Gay people are stupid/weird,’ and I find that offensive.”
Ask, “How can a book/idea/song have a sexual orientation?” if they are referring to an inanimate object when using this slur.
Say, “You might be surprised to know that what you just said could hurt someone’s feelings.”
Say, “This is a homophobia-free zone. Homophobic slurs like that are not tolerated here.”
Ask, “What does gay mean?” Use this opportunity to discuss the language of oppression.
Show one of the NFB videos: Sticks and Stones, One of Them, or In Other Words.
Download classroom posters on this topic from the GALE-BC web site: http://www.galebc.org
Say, “Gay is OK.”
Make links between homophobic slurs and other forms of discrimination. Use analogies between racism, sexism, ableism, ethnocentrism, etc.
USE A STRATEGY THAT REFLECTS YOUR PERSONAL TEACHING STYLE AND IS APPROPRIATE TO THE SITUATION AT HAND. “Homophobia is like Racism and Anti-Semitism and other forms of bigotry, in that it seeks to dehumanize a large group of people, to deny their humanity, their dignity, and personhood… I appeal to everyone who believes in Martin Luther King Jr.’s dream to make room at the table of brother and sisterhood for lesbian and gay people.” Coretta Scott King,
http://www.bctf.ca/SocialJustice.aspx?id=6120
-
- Маньяк
- Сообщения: 4385
- Зарегистрирован: 20 май 2005, 10:08
- Откуда: Burnaby
Re: Хочу в Канаду.
Да ну?Privet2007 писал(а):Слав, ну откуда мне знать в каких конкретно школах и чему конкретно учатЯ дал Вам конкретные ссылки, привёл очень конкретные цитаты, и там всё понятно у кого и какие цели в канадских школах.
Так прямо Вашими ссылками и выясняются ВСЕ цели канадских школ? Не вижу ничего подобного.
Между Вашими ссылками с цитатами и утверждением
Privet2007 писал(а):... А в Канаде секспросвет и прогомосексуальные лекции педерастов-учителей.
огромная пропасть и всех моих логических способностей недостаточно чтобы её преодолеть. Увы.
Вы приводите ссылку на какую-то организацию, ставящую перед собой задачи "пропагандировать необходимость изменений в системе образования" и ссылку на группу в федерации учителей. Ну и?
Вот когда Вы назовете школу, предмет и тему, да еще покажете, что этот предмет обязателен для градуэйшен, тогда и можно будет обсуждать степень засилия прогомосексуальной пропаганды в канадских школах.
короче, низачот.
- Mr. Trump
- Графоман
- Сообщения: 9948
- Зарегистрирован: 23 апр 2005, 08:28
- Откуда: Cowtown
Re: Хочу в Канаду.
Дурдом. Вы это называете прогомосексуальными лекциями педерастов-учителей? Воркшоп как вести себя и что делать в случае гомофобии?Privet2007 писал(а):Trump (и Слав), пожалуйста:
-
- Житель
- Сообщения: 612
- Зарегистрирован: 27 сен 2007, 19:07
- Откуда: Ванкувер
Re: Хочу в Канаду.
Слав, причем тут все цели всех школ? Причем тут "предмет обязателен для градуэйшен." Все учителя публичных школ в БиСи являются членами профсоюза BCTF. Я привел ссылку на то, как этот профсоюз борется с "гомофобией," по существу уча детей, что гомосексуализм это нормально, что и является самой чистой про-гомосексуальной пропагандой. Также привел ссылку к обществу педерастов-учителей из БиСи, которые проводят про-гомосексуальные лекции по очень длинному списку предметов, в том числе и среди студентов.
По-моему, совершенно ясно, что свои заявления я подтвердил полностью.
По-моему, совершенно ясно, что свои заявления я подтвердил полностью.
-
- Житель
- Сообщения: 612
- Зарегистрирован: 27 сен 2007, 19:07
- Откуда: Ванкувер
Re: Хочу в Канаду.
Хммммммм, а я то думал, что дурдом это когда учителя-педерасты вещают студентам на темы:
• Starting a Gay-Straight Alliance at your school
• Accuracy vs. myths
• "Coming Out" issues
• Personal stories/experiences
• Personal and group action plans
• Famous lesbians and gays in history
• Different forms of homophobia
• Different levels of acceptance
• Heterosexual privilege
• Counselling issues for G/L/B/T youth
• Presenting positive role models for youth
• Making the connections between heterosexism and racism, sexism, ethnocentrism, etc.
• Incorporating awareness of G/L/B/T issues in a variety of subject areas and grade levels
• The positive and negative uses of language; suggestions for more inclusive language
• Starting a Gay-Straight Alliance at your school
• Accuracy vs. myths
• "Coming Out" issues
• Personal stories/experiences
• Personal and group action plans
• Famous lesbians and gays in history
• Different forms of homophobia
• Different levels of acceptance
• Heterosexual privilege
• Counselling issues for G/L/B/T youth
• Presenting positive role models for youth
• Making the connections between heterosexism and racism, sexism, ethnocentrism, etc.
• Incorporating awareness of G/L/B/T issues in a variety of subject areas and grade levels
• The positive and negative uses of language; suggestions for more inclusive language
Mr. Trump писал(а):Дурдом. Вы это называете прогомосексуальными лекциями педерастов-учителей? Воркшоп как вести себя и что делать в случае гомофобии?Privet2007 писал(а):Trump (и Слав), пожалуйста:
- Проф. Преображенский
- Графоман
- Сообщения: 20276
- Зарегистрирован: 08 ноя 2006, 11:10
Re: Хочу в Канаду.
Вы что-то путаете, уважаемый Привет2007.Privet2007 писал(а):Trump (и Слав), пожалуйста:
Workshops
Many of the workshops dealing with GLBT issues devised by GALE are now incorporated through the BCTF Pro-D workshops (to order, please go to: BCTF Professional Development). The GALE Workshop Committee, however, can present (on a limited basis) a variety of workshops to groups such as teachers, counsellors, staff reps, administrators, student teachers, parents, and/or students (Выделенно Прветом2007). Each workshop is tailored to the needs of the intended audience and, in consultation with the facilitators, can be designed to include any combination of topics from the following:
1. Нетрадиционная ориентация и неприязнь к ней гомофобов (очевидно, это ваш случай) - это факт.
2. Геи и лезбиянки были, есть и будут - это тоже факт, хоть и неприятный, может быть.
3. При этом все эти нетрадиционалы остаются людьми и будут жить следи нас, как инвалиды например (слепые, без ног и т.п.)
Вы же не против, если, например, слепой вам преподавал музыку или безногий - математику? Вы же, надеюсь, за нормальное, гуманное отношение к инвалидам?
Каждый из нас, не дай бог, может лишиться ног или зрения, но никто не хочет, чтобы ему в этом помогли.

- Mr. Trump
- Графоман
- Сообщения: 9948
- Зарегистрирован: 23 апр 2005, 08:28
- Откуда: Cowtown
Re: Хочу в Канаду.
Угу. Не надо только всех присутствующих за дураков держать.Privet2007 писал(а): По-моему, совершенно ясно, что свои заявления я подтвердил полностью.
-
- Маньяк
- Сообщения: 4385
- Зарегистрирован: 20 май 2005, 10:08
- Откуда: Burnaby
Re: Хочу в Канаду.
Дорогой мой Привет2007,Privet2007 писал(а):Trump (и Слав), пожалуйста:
Workshops
Many of the workshops dealing with GLBT issues devised by GALE are now incorporated through the BCTF Pro-D workshops (to order, please go to: BCTF Professional Development). The GALE Workshop Committee, however, can present (on a limited basis) a variety of workshops to groups such as teachers, counsellors, staff reps, administrators, student teachers, parents, and/or students (Выделенно Прветом2007)...
если бы Вы хоть немного владели вопросом, то Вы бы выделили не воркшопы для студентов (вы, похоже, не понимаете, что воркшоп для студентов - это не школьный класс и даже не факультатив и к школе не имеет никакого отношения), а воркшопы, включенные в т.н. "проф дни" - т.е. дни проф усовершенствования учителей, когда учителя где-то там учатся, а у школьников - дополнительный выходной.
Вот там, во время "проф дня", так заботящая Вас ГАЛЕ может попробовать "оболванить" несчастных учителей и, даже страшно подумать, превратить их в гомосексуалистов и лесбиянок.
-
- Маньяк
- Сообщения: 4385
- Зарегистрирован: 20 май 2005, 10:08
- Откуда: Burnaby
Re: Хочу в Канаду.
Вы забыли про учительниц-лесбиянок.Privet2007 писал(а):Хммммммм, а я то думал, что дурдом это когда учителя-педерасты вещают студентам на темы:
...
Или им можно?
Уважаемый, Привет2007,
а не кажется ли Вам, что сексуальная ориентация учителя (равно как и официанта, водителя автобуса, пожарного, полицейского и даже программистки) - это, так сказать, не нашего ума дело?
- Mr. Trump
- Графоман
- Сообщения: 9948
- Зарегистрирован: 23 апр 2005, 08:28
- Откуда: Cowtown
Re: Хочу в Канаду.
Это ладно воркшоп. В канадской армии на бейсике всем без исключения новобранцам дают курс SHARP о том как вести себя командирам и бойцам с проявлениями разных харазментов и фобий. Есть там и пункт о гомофобии. Вывод- в канадской армии офицеры-педерасты готовят спец. подразделяния под кодовым названиям "300 спартанцев"Slav писал(а): Вы бы выделили не воркшопы для студентов