Профессор, если по-местному читать умеешь (гугль я так понял ты еще не освоил, ну ничего, может когда и осилишь), то вот тебе продолжение:Проф. Преображенский писал(а):Из приведенного фрагмента (ссылки нет - неуважение к публике?) ясно лишь, что 450млн работу предлагается оплачивать на средства от проперти таксов. Ни про введение новых налогов, ни даже про увеличение проперти таксов. О чем разговор, господин болтунишка? Это дополнительная работа - нужны дополнительные деньги. Чтоб было понятно, на реновэйшн своего дома тебе самому придется откладывать (или брать кредит) дополнительне средства. Ежедневных расходов на завтрак, газеты и пиво - не хватит. Или ходи голодным и трезвым.
Стоимость домов резко повысилась, объем проперти таксов очевидно тоже. Вполне возможно, что повышать эти таксы и не потребуется.
But at the moment, the mayors say they have only three options. They can cut service to fit the existing budget, which would mean going back to what some have described as 1970s-level transit levels.
The budget is currently about $1-billion, but TransLink committed to many expansions in the past few years.
It's now using reserves to pay for those service expansions, but those reserves will run out in 2011.
The agency can raise $250-million a year from increased property taxes, fuel tax, parking-lot tax and a new “transportation-improvement fee" to cover that shortfall and maintain all the new parts of the system that will be in place by 2011.
Or it can approve the $450-million-a-year new system if the province is willing to allow new funding options, like road pricing – anything from tolls to special fees for single drivers in HOV lanes – or part of the province's carbon tax.
The province's new Transportation Minister, Shirley Bond, has been sending public signals that the province isn't willing to consider any of those, and that TransLink has all the money levers it needs.
IMHO ясно какой путь будет избран если решат облагодетельствовать новой системой.