Биркин писал(а):такую статистику может дать только сама Тесла - количество обращений в сертифицированные мастерские, поставки/оборот запчастей, время прошедшее от открытия "саппорт тикета" до его закрытия итд итп. Но примеры того что простои могут доходить до 9 месяцев и более я приводил
А ещё когда просто идёшь по улице, на тебя сверху может упасть пианино. Статистики, к сожалению нет, но ведь такое возможно - были случаи - значит на улицу выходить нельзя!
Зато есть такая статистика:
Tesla owners are more satisfied than any other auto brand's, according to Consumer Reports:
Tesla customers are more satisfied than those of any other auto brand for the third consecutive year, according to Consumer Reports, which placed Tesla first on its 2019 list of auto brands ranked by owner satisfaction.
Tesla received 89 out of 100 possible points for its owner satisfaction rating, which represents an average of all of an auto brand's models. Vehicle satisfaction scores are based on driving experience, value, comfort, styling, audio, and climate systems.
Это при том, что по надёжности Тесла - одна из худших по данным того же CR:
Tesla's vehicles have received a wide range of feedback from Consumer Reports and its subscribers. The automaker was rated 27th of 29 brands in the publication's 2018 ranking of the most reliable auto brands. Consumer Reports said the Model 3 was reported to have average reliability and placed Tesla's Model X SUV among its 10 least reliable vehicles.
Так наверно всё-таки есть в Тесле что-то, из-за чего "мыши продолжают есть кактус", и ты просто этого не видишь?