Резюме
Правила форума
Пожалуйста, ознакомьтесь с правилами данного форума
Пожалуйста, ознакомьтесь с правилами данного форума
- rangvald
- Маньяк
- Сообщения: 4380
- Зарегистрирован: 08 окт 2004, 08:40
- Откуда: St.Petersburg -> Vancouver
- Контактная информация:
Re: Резюме
Обычно в любой программе job-finding club помогают резюме составлять.
В Mosaic-е (http://www.mosaicbc.com/) еще этому учат.
В Mosaic-е (http://www.mosaicbc.com/) еще этому учат.
-
- Пользователь
- Сообщения: 52
- Зарегистрирован: 19 апр 2007, 11:38
Re: Резюме
В Мозак уже был, думал может другие варианты есть.
- Mr. Trump
- Графоман
- Сообщения: 9948
- Зарегистрирован: 23 апр 2005, 08:28
- Откуда: Cowtown
Re: Резюме
Самому надо резюме составлять ибо самому потом по этому резюме интервью проходить. литературы и ресурсов полно. отшлифовать можно здесь или через знакомых работающих по той же специальности.kaprit 1 писал(а):Не подскажите какие правительственные учреждения могут помочь лучше составить/откорректировать резюме.
-
- Пользователь
- Сообщения: 52
- Зарегистрирован: 19 апр 2007, 11:38
Re: Резюме
Да. Так и есть - сам составил. Потребность в том чтобы звучало native English.Mr. Trump писал(а): Самому надо резюме составлять ибо самому потом по этому резюме интервью проходить. литературы и ресурсов полно. отшлифовать можно здесь или через знакомых работающих по той же специальности.
- Mr. Trump
- Графоман
- Сообщения: 9948
- Зарегистрирован: 23 апр 2005, 08:28
- Откуда: Cowtown
Re: Резюме
Резюме - это не эссе или роман. Оно или профессионально написано, или нет. Я и от нэйтивов в третьем поколении резюме видел написанные через пень колоду и от недавних иммигранов- профессиональные. Посмотрите на специализированных сайтах пару-тройку десятков резюме по специальности. Обратите внимание на повторяющиеся пункты от разных кандидатов. Возьмите их за основу. Состваьте свой шаблон. Киньте его на специализированный форум или даже сюда - здесь хватает профессионалов всоей области. Сравните советы с какой нибудь книгой-методичкой. И вперед. не забывайте основное правило - сначала надо самому работать на резюме, а потом оно начнет работать на вас. удачи.kaprit 1 писал(а): Потребность в том чтобы звучало native English.
Как пример ссылка на общие рекомендации дла бухгалтерских резюме с сайта cga-bc.org. Хорошие основы для любого резюме, но опять же специфику все рано надо шлифовать у профессионалов. Какие то конторы по правке резюме в этом особо не помогут.
http://www.cga-bc.org/cga_jobs-blog-pos ... blogid=334
Use a simple, organized, and attractive format. A standard font like Arial in 10 to 12 point size is easy to read and simple enough to enable posting on online job boards like http://www.CGAjobs.org. Make sure your resumé has some white space and doesn’t look too busy; margins should be about one inch all around. Headings need to be consistent and logically organized. Use tabs instead of multiple letter spaces. Most employers prefer a reverse chronological format, which lists jobs and education starting from the most recent.
Focus more on accomplishments than routine job duties. Place two to four bulleted accomplishment statements under each job, particularly for more recent and relevant experience. These describe specific ways you saved the company money, solved a problem, improved controls, received commendations or promotions, or developed an idea.
Choose strong, active language. Use action words like “developed,” “analyzed,” “managed,” and “initiated” to start every bullet under work history. Brag (yes, you should) about anything you legitimately can, even school or volunteer experiences. Avoid phrases like “handled” and “responsible for,” which sound weaker and less skilled.
Include only the most relevant and marketable information. Skip menial, low-skilled duties. Don’t repeat the same job duties in different sections, especially if they are more routine. Remove experience older than 10 to 15 years.
Summarize your best assets on the top half of the first page. An Objective is ideal for those with a clear career goal (e.g., taxation, controllership, auditing) in a particular industry (e.g., public practice firm, manufacturing). Strongly recommended for most resumés is a Summary of Qualifications or Professional Profile section. This is a paragraph or bulleted list highlighting relevant experience, education including CGA student/member status, key technical and transferable skills, achievements, and areas of expertise if applicable (strategic planning, systems development, financial reporting). Strong computer skills are critical and proficiency with programs like MS Excel, QuickBooks, and Simply Accounting should be noted. Include five to eight statements.
Tailor information to the desired job. Ensure the key qualifications appear on your resumé in your own words. Describe additional talents you have that could benefit the company.
Treat your resumé like a formal business document. Do not include personal information like birth date, S.I.N., or photos. Avoid referring to yourself in the first person.
Proofread several times for spelling and grammatical errors. Mistakes and typos show lack of attention to detail, or worse, poor communication skills. Ask a few others to read it over. Or contact me, CGA-BC’s Career Counselor, Cynthia Ainslie, for a resumé consultation